Sida 1 av 1
Mt5 6 växlar olagligt?
Postat: 21 april 2011, 21:05
av Riejumrx21
Hej!
Om man har en helt orginal mt5 förutom att det sitter en 6 växlad cr80 låda på tror ni man åker dit på det? Man kan ju dreva ner den då fast ha 6 växlar?
Postat: 21 april 2011, 21:12
av Danne
spelar ingen roll om du får den att gå i laglig hastighet man får inte ändra något i motorn.
Postat: 21 april 2011, 21:20
av PK
därimot så tror jag inte dom bryr sig det minsta om hur många växlar den har bara om den går lagligt

Postat: 21 april 2011, 21:38
av Zer0x
och om snuten nu tar den så tror jag inte dom kollar växellådan. Och dom tänker nog inte heller på att den har 6 växlar, så byt o kör bara

Postat: 21 april 2011, 21:51
av bensinskalle
Born2Ride skrev:spelar ingen roll om du får den att gå i laglig hastighet man får inte ändra något i motorn.
Nope där har du lite fel, på 30 moppar ( som förövrigt inte är helfordonsgodkända ) så får man i princip göra alla ändringar man vill så länge de håller sig inom riktlinjerna för modifikationer rent generellt.
Så med andra ord, så länge du får moppen att gå 41 km/h max så är det lugnt, och motorvolymen inte överstiger 50cc förstås.
Man får egentligen göra samma sak med en eu-moppe, men nuförtiden är alla eu-moppar helfordonsgodkända så det är tyvärr förbjudet att göra ändringar såvida man inte kan besikta om med ändringarna
Postat: 21 april 2011, 21:54
av Riejumrx21
Bensinskalle: Är du helt säker? Får man sätta på sportluftfilter med? Vad är saker jag får/kan göra som ni tror polisen skiter i?
Postat: 21 april 2011, 22:31
av bensinskalle
Ja jag är ganska säker, ska inte säga att jag är tvärsäker men de är så som jag blivit lärd
Sportfilter ska inte vara några problem, inte trimmrör heller så länge moppen går i rätt hastighet, men det finns gott om poliser som inte kan reglerna ordentligt som skulle ta det som trim ändå
Postat: 21 april 2011, 22:32
av Riejumrx21
Så jag kan fixa bra acc och den bara går 40 km/h

Postat: 21 april 2011, 22:34
av PK
all ändring i motorn är olaglig..
därimot så får man ändra saker tex byta till andra delar. bara man inte ändrar prestandan något.
Postat: 21 april 2011, 23:28
av Osten R
tror du har fel där powerking

iaf på 30 moppe
Postat: 21 april 2011, 23:34
av willemedDERBIN
Osten R skrev:tror du har fel där powerking

iaf på 30 moppe
klass 2 är inte reg berättigade ?
du får göra VAD SOM HELST utan att regga om
klass 1 så får du inte äns byta blikners

Postat: 22 april 2011, 19:37
av amoreex
bensinskalle skrev:Ja jag är ganska säker, ska inte säga att jag är tvärsäker men de är så som jag blivit lärd
Sportfilter ska inte vara några problem, inte trimmrör heller så länge moppen går i rätt hastighet, men det finns gott om poliser som inte kan reglerna ordentligt som skulle ta det som trim ändå
Om jag inte tar mig helt fel så räknas inte sportluftfilter som trim?
då mopederna faktiskt går sämre med sportluftfilter än med luftburken..
Blir bara ett mer "coolt" ljud med sportluftfilter, dock om man har strypning kan man tjäna någon ynka km med sportluftfilter, dock tycker jag det är skit som har det själv då det räcker med några droppar vatten så är motorn blöt.__.