Sida 1 av 1

måste man byta munstycke när man tar bort v-ringen

Postat: 20 april 2011, 20:31
av dexter123
måste man byta munstycke när man tar bort v-ringen elr byter vikter?

Re: måste man byta munstycke när man tar bort v-ringen elr b

Postat: 20 april 2011, 20:32
av amoreex
dexter123 skrev:måste man byta munstycke när man tar bort v-ringen elr byter vikter?
Mer info tack, moped märke?
2/4 takt?
vad har du för övrig setup? :)

Men jag tror inte man ska behöva byta munstycke, min 4-taktare levererades utan variator ring o allt annat, och den gick bra med org munstycke 78

Postat: 20 april 2011, 20:35
av wille95
nej
man måste inte

Postat: 20 april 2011, 21:58
av dexter123
yamaha aerox den är orginal

Postat: 20 april 2011, 21:59
av amoreex
dexter123 skrev:yamaha aerox den är orginal
Svar nej isåfall :)
lägg ringen där den hör hemma bäst, I papperskorgen! :D

Postat: 20 april 2011, 22:01
av somlow
amoreex skrev:
dexter123 skrev:yamaha aerox den är orginal
Svar nej isåfall :)
lägg ringen där den hör hemma bäst, I papperskorgen! :D
nej släng inte iväg den, spar alla org delar till den som du ska sälja moppen till sen, men nej du behöver inte byta munstycke

Postat: 20 april 2011, 22:04
av amoreex
somlow skrev:
amoreex skrev:
dexter123 skrev:yamaha aerox den är orginal
Svar nej isåfall :)
lägg ringen där den hör hemma bäst, I papperskorgen! :D
nej släng inte iväg den, spar alla org delar till den som du ska sälja moppen till sen, men nej du behöver inte byta munstycke
Vart dock bara ett uttryck men men,
nej självklart skall man spara alla org delare! :)
jag har istället en komplett orginal motor som ligger här hemma som sen kan säljas till moppen (:

Postat: 21 april 2011, 21:38
av dexter123
har ni några bra tips på bra lågvarviga rör för högst 1700kr?

Postat: 22 april 2011, 10:43
av Danne
dexter123 skrev:har ni några bra tips på bra lågvarviga rör för högst 1700kr?
dom lågvarviga rör som finns är skit, köp ett högvarvigt eller behåll original röret och ta bort strypningen som du kan få bättre acceleration med än med ett lågvarvigt effektrör.

Postat: 22 april 2011, 21:33
av dexter123
ok tack :lol:

Postat: 22 april 2011, 22:04
av dexter123
räcker det med att byta munstycke när ja drar pluggen i avgasröret?

Postat: 22 april 2011, 22:53
av Danne
dexter123 skrev:räcker det med att byta munstycke när ja drar pluggen i avgasröret?
behöver du typ inte ens göra ;) men ett par storlekar större munstycke är ju inte helt fel.

Postat: 22 april 2011, 23:49
av dexter123
tack så mycke :lol:

Postat: 23 april 2011, 05:59
av DEA!!
dexter123 skrev:räcker det med att byta munstycke när ja drar pluggen i avgasröret?
inget måste...
Men om du vill bevara motorn, så gör det :wink:

Postat: 23 april 2011, 09:26
av AnneWeckis
Byt till 5 Strl större.. Kolla stiftet efter det och åtgärda det med rätt munstycke sedan

Postat: 23 april 2011, 23:38
av dexter123
vad är en start spärr? står på vissa cdi boxar att dom endast fungerar utan start spärr.

Postat: 25 april 2011, 10:15
av AnneWeckis
En imoblizer.... :lol:

Stöldskydd, enbart din nyckel passar. Ger en elektrisk signal till ditt elsystem att du har rätt nyckel..
Lyser eller blinkar det en röd lampa till höger om instrumenten så har du startspärr..

Postat: 25 april 2011, 18:09
av TheMidnightRider
finns det något effektrör så man slipper riva kopplinen och byta fjädrar? vad händer om jag sätter på typ zx eller yasuni z om jag inte byter kopplingsfjädrar?

Postat: 25 april 2011, 18:14
av fredde802
TheMidnightRider skrev:finns det något effektrör så man slipper riva kopplinen och byta fjädrar? vad händer om jag sätter på typ zx eller yasuni z om jag inte byter kopplingsfjädrar?
byta vikter och kopplings fjädrar är ju inte så jobbigt. :)

Postat: 25 april 2011, 21:04
av ZX
TheMidnightRider skrev:finns det något effektrör så man slipper riva kopplinen och byta fjädrar? vad händer om jag sätter på typ zx eller yasuni z om jag inte byter kopplingsfjädrar?

ingenting har kört med originalfjädrar hela tiden.

Postat: 25 april 2011, 23:00
av Danne
ZX skrev:
TheMidnightRider skrev:finns det något effektrör så man slipper riva kopplinen och byta fjädrar? vad händer om jag sätter på typ zx eller yasuni z om jag inte byter kopplingsfjädrar?

ingenting har kört med originalfjädrar hela tiden.
byter man fjädrar och vikter så kan man få ut mer effekt, alltid viktigt att ställa in en variator efter rör byte men inget måste.

Postat: 26 april 2011, 16:14
av LundanXx
Rekommenderar att du sätter dit vikterna för mopeden får en jämnare acceleration. Istället för att all effekt kommer mot slutet t.ex
Fjädrarna klarar du dig utan men om du orkar är det inte fel att byta dessa heller.

Postat: 26 april 2011, 16:37
av erik_94
TheMidnightRider skrev:finns det något effektrör så man slipper riva kopplinen och byta fjädrar? vad händer om jag sätter på typ zx eller yasuni z om jag inte byter kopplingsfjädrar?
ja, dom du nämde är inget måste att byta vikter osv med. men du känar verkligen på det. och det är ingen stor sak att byta det. skruva bara bort kåpan och ta dig en titt på hur det ser ut. så kommer du förstå hur du ska göra. busenkelt sen.