hej, igår när jag körde moppe så small det till typ som ett stenskott, men moppen gick fortafande. Motorn började liksom knacka! lyssna själva http://www.youtube.com/watch?v=SlRYij4gELc
Men moppen går som den ska och startar fint, vad ikan det vara?
Nja hade ramlagrena rasat helt hade den troligen inte gått så bra, men visst är det något som är ordentligt trasigt därinne... Bara riva av cylindern och kolla
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
anso44 skrev:fats den låter ju inte så i vanligafall
Men tycker ni att m,an ska lämnna in skiten eller fixa själv (jag är inte duktig)
om du lämnar in blir det dyyyyyrt!! men om du inte har erfarenhet av avancerad mekning så blir det nog bäst så.
du har inte en mek kunnig farsa/storebror eller nått som kan hjälpa dig?
är man mek kunnig och har en sprängskiss så brukar man få ihop de mesta
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Svin dyrt att lämna in den på verkstad då menar jag verkligen SKIT DYRT!
bättre att du gör det själv, det är inte alls som alla säger att man måste ha en massa kunskaper jag och en kompis gjorde det lätt som en plätt strax efter vi hade fått mopparna.
men du kan ju ta och läsa på lite sen kan även sprängskisser vara användbara och tills sist: HA RÄTT VERKTYG.
är du osäker på hur delarna ska sitta så kan du ju alltid knäppa några bilder!
anso44 skrev:hej, igår när jag körde moppe så small det till typ som ett stenskott, men moppen gick fortafande. Motorn började liksom knacka! lyssna själva http://www.youtube.com/watch?v=SlRYij4gELc
Men moppen går som den ska och startar fint, vad ikan det vara?
Jag har svaret på denna frågan..
Jag hade exakt samma problem förra sommaren, det som behövs göras är att byta ut kopplingskorgen.. Själv lämnade jag in min moped för att jag inte hade tid att byta ut det själv, Verkstaden bytte ut hela kopplingkorgen och nu har funkar den fint.