Startar inte efter kört utan luftburk

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Azzy
Elmoped

Startar inte efter kört utan luftburk

Inlägg av Azzy »

Hej hände nyss ett problem med min moped. Luftburken rammlade av förgasarn halvt och då gick den att köra men gjorde typ 40. Jag stannade den och försökte trycka tillbaka den men då rammla den bara av ennu mer då gjorde moppen typ 20-30. Sen stanna jag den igen och försökte få på den men de gick inte. Sen när jag skulle starta den så ville den inte starta så fick skitcha hem med en kompis och fixa det. När vi fått på luftburken igen och skulle starta den så starta den först men sen när jag gasa så dog den. Sen försökte jag starta den igen men nu vägrar den starta. Vad kan felet vara ?

Setup: St6 pro replica rör
Byt vikter
Byt munstycke
Orginal luftburk.
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Kan ha kommit in skit i förgasaren.. Rengör den i bensin och blås rent den och testa igen :wink:
Azzy
Elmoped

Inlägg av Azzy »

[quote="2stroke"]Kan ha kommit in skit i förgasaren.. Rengör den i bensin och blås rent den och testa igen :wink:[/quote]

Okej ska göra det ;D
Användarens profilbild
Evolve
Elmoped

Inlägg av Evolve »

Azzy skrev:
2stroke skrev:Kan ha kommit in skit i förgasaren.. Rengör den i bensin och blås rent den och testa igen :wink:
Okej ska göra det ;D
Har samma problem, så berätta gärna om det funkar :wink:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Har du otur har kolven gått men om motorn inte dog när du körde/ gasade lite hårdare än normalt så ska det inte vara någon fara...

Testa med lite startgas annars om motorn går lite tunt, och se till så du får på luftburken så den sitter ordentligt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst