Sida 1 av 1

cdi-boxen och förgasaren

Postat: 17 april 2011, 19:00
av ***MATTE***
om man byter ut cdi-boxen till en ostrypt måste man byta något annat då ?

en fråga om förgasaren :wink:
jag ska byta till 17mm har 14mm nu måste man byta något annat? mer än insug och utsug till förgasren?

tack på förhand :)

Re: cdi-boxen och förgasaren

Postat: 17 april 2011, 19:23
av willemedDERBIN
***MATTE*** skrev:om man byter ut cdi-boxen till en ostrypt måste man byta något annat då ?

en fråga om förgasaren :wink:
jag ska byta till 17mm har 14mm nu måste man byta något annat? mer än insug och utsug till förgasren?

tack på förhand :)
cdin gör att du kan varva mer :)
möjligt vis om du är rädd att varva sönder veven eller så men det har inte vart ngt problem eller så :P dem är ganska starka :)

du kan vilja byte filter, som suger in mer luft och har mindre motstånd :) :P
(dock det är nog en smack sak ;D )

Re: cdi-boxen och förgasaren

Postat: 17 april 2011, 20:22
av rod_rrx
willemedDERBIN skrev:
***MATTE*** skrev:om man byter ut cdi-boxen till en ostrypt måste man byta något annat då ?

en fråga om förgasaren :wink:
jag ska byta till 17mm har 14mm nu måste man byta något annat? mer än insug och utsug till förgasren?

tack på förhand :)
cdin gör att du kan varva mer :)
möjligt vis om du är rädd att varva sönder veven eller så men det har inte vart ngt problem eller så :P dem är ganska starka :)

du kan vilja byte filter, som suger in mer luft och har mindre motstånd :) :P
(dock det är nog en smack sak ;D )
att byta till sportluftfilter när han har en sån tam setup. det leder bara till ökad bensin åtgång och mer ljud från förgasaren.

Re: cdi-boxen och förgasaren

Postat: 17 april 2011, 21:03
av willemedDERBIN
rod_rrx skrev:
willemedDERBIN skrev:
***MATTE*** skrev:om man byter ut cdi-boxen till en ostrypt måste man byta något annat då ?

en fråga om förgasaren :wink:
jag ska byta till 17mm har 14mm nu måste man byta något annat? mer än insug och utsug till förgasren?

tack på förhand :)
cdin gör att du kan varva mer :)
möjligt vis om du är rädd att varva sönder veven eller så men det har inte vart ngt problem eller så :P dem är ganska starka :)

du kan vilja byte filter, som suger in mer luft och har mindre motstånd :) :P
(dock det är nog en smack sak ;D )
att byta till sportluftfilter när han har en sån tam setup. det leder bara till ökad bensin åtgång och mer ljud från förgasaren.
låter lite maffigare och snabbare axx :P
inget mer :P

Postat: 17 april 2011, 21:51
av Rexxy
Snabbare axx, knappast.

Postat: 17 april 2011, 21:57
av willemedDERBIN
Rexxy skrev:Snabbare axx, knappast.
lite mer iaf ;O
som sagt det är en bagatell!

ON topic!

Postat: 17 april 2011, 22:49
av ossy17
vad är utsug?:O

Re: cdi-boxen och förgasaren

Postat: 18 april 2011, 09:49
av ***MATTE***
willemedDERBIN skrev:
***MATTE*** skrev:om man byter ut cdi-boxen till en ostrypt måste man byta något annat då ?

en fråga om förgasaren :wink:
jag ska byta till 17mm har 14mm nu måste man byta något annat? mer än insug och utsug till förgasren?

tack på förhand :)
cdin gör att du kan varva mer :)
möjligt vis om du är rädd att varva sönder veven eller så men det har inte vart ngt problem eller så :P dem är ganska starka :)

du kan vilja byte filter, som suger in mer luft och har mindre motstånd :) :P
(dock det är nog en smack sak ;D )

okej tack :)

Postat: 18 april 2011, 13:56
av agertoft
Lånar tråden litegranna, om min CDI är trasig får moppen gnista då?

Ca hur mycket kostar det att byta cdi + allt annat som gör att moppen min inte får ngn gnista?

Har en Derbi drd racing 06..

Tack på förhand!

Postat: 18 april 2011, 15:24
av willemedDERBIN
agertoft skrev:Lånar tråden litegranna, om min CDI är trasig får moppen gnista då?

Ca hur mycket kostar det att byta cdi + allt annat som gör att moppen min inte får ngn gnista?

Har en Derbi drd racing 06..

Tack på förhand!
hur vet du att den är sönder ?

Postat: 18 april 2011, 16:02
av agertoft
Jag vet inte om den e trasig eller inte, men en sak kan jag konstatera och det e att den inte ger ngn gnista, och misstänker cdi:n! Kan det vara så att den inte tänder pga trasig cdi, eller den tänder fast än cdin är trasig bara att ngt annat inte funkar?

För det lutar mer och mer åt cdi:n om det e så att en trasig cdi gör så att den inte tänder?

Så egentligen så chansar jag i princip hejvillt!

Tack:)

Postat: 18 april 2011, 16:04
av agertoft
Jag vet inte om den e trasig eller inte, men en sak kan jag konstatera och det e att den inte ger ngn gnista, och misstänker cdi:n! Kan det vara så att den inte tänder pga trasig cdi, eller den tänder fast än cdin är trasig bara att ngt annat inte funkar?

För det lutar mer och mer åt cdi:n om det e så att en trasig cdi gör så att den inte tänder?

Så egentligen så chansar jag i princip hejvillt!

Tack:)