viva city felsökning / styling tips

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

viva city felsökning / styling tips

Inlägg av TheMidnightRider »

Köpt en viva som jag ska fixa , den har gnista och så men startar inte , vad ska jag kolla? tips , styling tips skulle inte sitta fel heller :D om det skiter sig så vet ni på tsr att jag har en del cyllar med mera :D
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Inlägg av Speedy1FTW »

Har du provat med startgas eller haft i lite bensin i cylindern innan du börjar kicka? för det tar ett tag innan vaakumet tar ifall den har stått länge utan soppa eller så.

Annars kan det vara så att insuget är hål i? då drar den tjyvluft som FAN! och så startar den inte, har en kompis som hade ett trasigt insugs gummi den moppen starta inte men efter nytt köp så funkar den strålande!

Så kolla så att allt är helt sen kan du rengöra förgasaren och kolla så den är hel/inget saknas och sen plugga igen hål ifall det finns några över på förgasaren ifall det inte funkar efter det skulle jag kolla så att bränslekranen / vakuum kranen funkar som den ska och kolla så att det inte är stopp i ngn slang eller liknande! :wink:
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

thx man :D tror jag ska riva hela skiten och byta packningar och så men får se :D kolla nog detta först
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Pontus_PGO »

släng ut en bild på vivan också 8)
PGO PMX NAKED :D
Låst