vad beror det på är det dåligt med växellåds olja kanske?
någon som har erfarenhet av detta ??
tacksam för svar

mvh Niklas
gilera04 skrev:ok men vad gör jag för fel jag håller in kopplingen ordentligt också växlar jag men jag kanske inte trycker upp växelpeten ordentligt
Det har ju inte endast med oljan att göra.......!!!!!!!!!!!!!!!!!derbiofc skrev:gilera04 skrev:ok men vad gör jag för fel jag håller in kopplingen ordentligt också växlar jag men jag kanske inte trycker upp växelpeten ordentligt
I instruktionsboken står det att du ska byta växellådsolja med intervallerna:
när den gått 100 mil, 500 mil, 1000 mil, 1500 mil osv
Jag rekommenderar att du byter den ca var 200 mil för att växellådan ska må bra, missar sällan växlar då;D
antagligengilera04 skrev:ok ska växla ordentligt och byta olja skäms för att jag inte gjort det vad kostar sådan och är tappnings skruven den om är på undersidan av motorn och påfyllning den som har en plast plugg som det står Derbi på ovanför kugghjulet på vänster sida ?
Jo visst de hajar jag också, men frågan är vilken sort. Finns liksom 1000 olika varianter...Zer0x skrev:tror han menar ytbehandling, vilka medel han ska använda och hur han ska göra.
körde med turtel vax funkade perfa då jag ville ha skyddat mot sol och smuts men ändå ha matt lackbensinskalle skrev:Jo visst de hajar jag också, men frågan är vilken sort. Finns liksom 1000 olika varianter...Zer0x skrev:tror han menar ytbehandling, vilka medel han ska använda och hur han ska göra.
Vad är det TS vill uppnå med ytbehandlingen? Matt? Glans? Djup? osv...