tjenare jag har ett par frågor angående en yamaha dt som jag fått att fungera
men saken är den att den inte fungera helt när jag fick den då gick den inte ens att starta
men nu startar den på första kicken!!!! WOOO HOOOOO
efter lite mek och pill med den samt byte av kolv,cylinder, topp, och förgasare som jag vet funkar för jag har lånat det av en annan dt som funkar fel fritt med doma grejerna på bigeyes
49cc cylinder och orginal förgasare, sitter på
och mitt problem är att den inte varvar man får starta den med full gas fattar inte vad problemet kan ligga.... och släpper man gasen DÖR DEN vad fan e det som är fel
motor oljan va väll inte det bästa den var ju som vatten och undrar om det kan vara detta som är problemet
men den borde väll varva ur ändå? eller gör den inte de om motor oljan är dålig eller gammal?....
och om man skulle ta och skuva igång den för en liten backa tex så ryker den utav bara HELVETTE !!!! hehe
min andra fråga är med: i kröken kommer det typ vitt gegg som bildas vad är det är det gammal motor olja eller vad kan det vara för nått snusk som kommer upp dit?
är inte så jävla haj på detta så är jätte tacksam för hjälp!
jätte tacksam för svar och att ni kan lägga era huven ihop och lösa detta "mysterie" tilsammans med mig