Yamaha dt problem vill inte varva på full gas hjälp mig

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
skunkish
Elmoped

Yamaha dt problem vill inte varva på full gas hjälp mig

Inlägg av skunkish »

tjenare jag har ett par frågor angående en yamaha dt som jag fått att fungera
men saken är den att den inte fungera helt när jag fick den då gick den inte ens att starta

men nu startar den på första kicken!!!! WOOO HOOOOO

efter lite mek och pill med den samt byte av kolv,cylinder, topp, och förgasare som jag vet funkar för jag har lånat det av en annan dt som funkar fel fritt med doma grejerna på bigeyes

49cc cylinder och orginal förgasare, sitter på

och mitt problem är att den inte varvar man får starta den med full gas fattar inte vad problemet kan ligga.... och släpper man gasen DÖR DEN vad fan e det som är fel

motor oljan va väll inte det bästa den var ju som vatten och undrar om det kan vara detta som är problemet
men den borde väll varva ur ändå? eller gör den inte de om motor oljan är dålig eller gammal?....

och om man skulle ta och skuva igång den för en liten backa tex så ryker den utav bara HELVETTE !!!! hehe

min andra fråga är med: i kröken kommer det typ vitt gegg som bildas vad är det är det gammal motor olja eller vad kan det vara för nått snusk som kommer upp dit?
är inte så jävla haj på detta så är jätte tacksam för hjälp!

jätte tacksam för svar och att ni kan lägga era huven ihop och lösa detta "mysterie" tilsammans med mig
Användarens profilbild
beta.ark
Avstängd

Inlägg av beta.ark »

Fel instäldd förgasare?
skunkish
Elmoped

Inlägg av skunkish »

oavsätt hur jag ställer förgasaren blir det ingen ändring ju.... blir så fustrerad så det inte är klokt har lånat allt av en annan DT som funkar klockrent som sagt var med domma sakerna på och vette fan hur man ska lösa detta... och nålen då ja den ändrar jag ju med förståss men ingen ändring på mopeden den låter bäst där den står nu
Användarens profilbild
fredde802
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde802 »

jag tror att det läker kylarvätska in i cylindern :P så du kan ju kolla topplocks packningen
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.

ställ hellre en dum fråga än förbli dum :P

ktm sx 125 2003
Yamaha aerox 03 med 70cc sport setup :P

(OBS)(OBS) har du två stycken svarta z kåpor till aerox i luleå trakten till salu pm:a mig!!!
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

fredde802 skrev:jag tror att det läker kylarvätska in i cylindern :P så du kan ju kolla topplocks packningen
jag antar att det är en gam dt så den är nog ganska luftkyld så kylarvätska i cylindern är nog inte så stor chans ;)

troligtvis är den vita geggna 2t olja/bensin/sot och kondens låter som att mopeden stått ett bra tag utomhus
skunkish
Elmoped

Inlägg av skunkish »

så hur ska man kunna fixa detta då?

vad behövs göras om den nu har gjort detta och ja den e luftkyld tror det e en 92a
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

Har tvärtom problem xd min dt vill bara gå på full gas , blöddrar bara annars och inget mellanregister. vad tror ni kan vara fel ? jag har org föee med org insug + 5,5 hk cylinder
Köper bromsok fram till viva city
Låst