Effektrör Derbi
Postat: 14 april 2011, 13:15
Tjena har bytt nytt rör (metrakit thrower) förgasare ( 17.5) cdi box problemet är att den går väldigt dåligt på låga varv vad tror ni är felet?
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
yamaha2pwn skrev:bränsle nålen/lågfartsmunstycke/luftskruv?
tja de beror ju på vad förgasaren levereras bestyckad med, men oftast inte. men går den inte alls på tomgång? men försök iaf hålla den levande på de varvet där han krabbar och kolla på stiftet, sedan får ni prova att skruva på luten och eventuellt bränsle nål och lågfartsmunstycketPontusandersson95 skrev:Lågfarts munstycke ska man inte behöva byta om man inte kör midrace eller och munstycke är väl högvarv?
yamaha2pwn skrev:tja de beror ju på vad förgasaren levereras bestyckad med, men oftast inte. men går den inte alls på tomgång? men försök iaf hålla den levande på de varvet där han krabbar och kolla på stiftet, sedan får ni prova att skruva på luten och eventuellt bränsle nål och lågfartsmunstycketPontusandersson95 skrev:Lågfarts munstycke ska man inte behöva byta om man inte kör midrace eller och munstycke är väl högvarv?
tog för givet att de redan hade gjort det och eftersom de endast hade problem på låga varvwillemedDERBIN skrev:yamaha2pwn skrev:tja de beror ju på vad förgasaren levereras bestyckad med, men oftast inte. men går den inte alls på tomgång? men försök iaf hålla den levande på de varvet där han krabbar och kolla på stiftet, sedan får ni prova att skruva på luten och eventuellt bränsle nål och lågfartsmunstycketPontusandersson95 skrev:Lågfarts munstycke ska man inte behöva byta om man inte kör midrace eller och munstycke är väl högvarv?
vad kan ni om motorer .....
nu när du har ökat förbränningen genom att ta bort avgaserna snabbare då måste du öka i munstycke
spelar INGEN ROLL om du inte gör bara lite du måste om du vill förhindra att den skär
så nu när du har bytt rör så måste du gå upp i munstucke !
trodde det först ... om inte så står det inte här ovanyamaha2pwn skrev:tog för givet att de redan hade gjort det och eftersom de endast hade problem på låga varvwillemedDERBIN skrev:yamaha2pwn skrev: tja de beror ju på vad förgasaren levereras bestyckad med, men oftast inte. men går den inte alls på tomgång? men försök iaf hålla den levande på de varvet där han krabbar och kolla på stiftet, sedan får ni prova att skruva på luten och eventuellt bränsle nål och lågfartsmunstycket
vad kan ni om motorer .....
nu när du har ökat förbränningen genom att ta bort avgaserna snabbare då måste du öka i munstycke
spelar INGEN ROLL om du inte gör bara lite du måste om du vill förhindra att den skär
så nu när du har bytt rör så måste du gå upp i munstucke !
ni måste ställa in alltPontusandersson95 skrev:jag TROR att det är luftskruv
fryken skrev:Vi bytte till 82 munstycke
Pontusandersson95 skrev:vi har bytt 14mm förgasare till 17,5, original insug till barkit
original rör till mk thrower, 72 till 82 munstycke, strypt cdi till ostrypt
inte konstigt grundinställningar .....du får juh utgå därifrånPontusandersson95 skrev:den är grund inställd har inte kollat på stiftet men tycker du vi ska gå upp i munstycke, kan kolla på stiftet imon kanske
? fattar ingetwillemedDERBIN skrev:inte konstigt grundinställningar .....du får juh utgå därifrånPontusandersson95 skrev:den är grund inställd har inte kollat på stiftet men tycker du vi ska gå upp i munstycke, kan kolla på stiftet imon kanske
du kan behöva
och vad i ....FUUU!!!Pontusandersson95 skrev:? fattar ingetwillemedDERBIN skrev:inte konstigt grundinställningar .....du får juh utgå därifrånPontusandersson95 skrev:den är grund inställd har inte kollat på stiftet men tycker du vi ska gå upp i munstycke, kan kolla på stiftet imon kanske
du kan behöva
testaPontusandersson95 skrev:aa det är grundinställningar på luftskruven och ska kanske gå upp till 90munstycke