Flödande förgasare på Drac

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Fredrik D
Elmoped

Flödande förgasare på Drac

Inlägg av Fredrik D »

Jag behöver lite tips.... Har en Drac -02:a som jag har lite problem med.
Längst ned på förgasaren, på själva "koppen" så sitter det en slang. Så fort jag skruvar på bensinkranen så flödar det ur den, och moppen blir
sur och vill inte starta. Vad ska jag göra? Kan det vara nått fel på flottören? Har haft isär förgasaren ett flertal gånger och gjort ren den, men ser inget fel. Vad ska jag göra?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

det är en drenerings slang :P
titta på den där lilla "kopen" där slangen sitter och skruva in skruven längst in

sen äre bara kicka igång den :P
(om den nu vill starta alltså )
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ja har du en skruv sitter där vid slangen så testa att dra åt den, kan vara så att den är öppen.

MEN fortsätter det att rinna ändå är det somsagt att den flödar över, sitter som du säkert vet en liten nål i koppen och kommer nivån upp dit rinner det ner i nålen och ut genom slangen...

I så fall är det flottören som inte vill. Troligast är att det är något fel med sprinten som håller fast flottören, den glider ur när man tar bort skålen, hänt mig ett par gånger, dock har jag upptäckt det i tid. Så kolla om den sprinten saknas.

Annars är det själva nålventilen som är defekt. Testa att skruva av koppen, tryck upp flottören och skruva på bensinkranen och kolla om det rinner ner bensin. När flottören är uppe ska det vara tätt. Nu vet jag inte exakt hur det ska vara men lagom nivå brukar vara när flottören är ungefär horisontell, ungefär där ska det alltså börja rinna när du sänker den
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Fredrik D
Elmoped

Inlägg av Fredrik D »

Ska prova med flottören. Den lilla skruven sitter som den ska. Moppen startar till och från och går ojämt, men lägger av efter ett par sekunder. Tändstiftet är blött, så den måste bli sur. Finns det någon renoveringssats till förgasaren som man kan köpa? Den är orginal.
Låst