effektrör!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
borgstrom95
Elmoped

effektrör!

Inlägg av borgstrom95 »

hallå, jag börja fundera på trimma min moped lite mer, det enda jag gjort nu är dragit pluggen drevet 13-53 och täppt igen egr:n.
jag vill ha ett effektrör och behöver hjälp om vilket som är bäst men inte för dyrt, kollat på Hebo (Perf. Bufanda), bra eller dåligt rör? för-nackdelar?.
och har funderat på större förgasare har en Dellorto Förgasare (PHBN) 16mm och tänkte köpa en 17,5mm eller det gör inte mycket större skillnad med 1.5mm större och ifall jag köper större förgasare behöver man köpa ostrypt insug då?? :D

skriv gärna om andra saker som man kan göra lätt och inte är så dyrt, tack på förhand
det är en motorthispania furia 06 jag har :)
/pb
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Re: effektrör!

Inlägg av KarlssoN^ »

borgstrom95 skrev:hallå, jag börja fundera på trimma min moped lite mer, det enda jag gjort nu är dragit pluggen drevet 13-53 och täppt igen egr:n.
jag vill ha ett effektrör och behöver hjälp om vilket som är bäst men inte för dyrt, kollat på Hebo (Perf. Bufanda), bra eller dåligt rör? för-nackdelar?.
och har funderat på större förgasare har en Dellorto Förgasare (PHBN) 16mm och tänkte köpa en 17,5mm eller det gör inte mycket större skillnad med 1.5mm större och ifall jag köper större förgasare behöver man köpa ostrypt insug då?? :D

skriv gärna om andra saker som man kan göra lätt och inte är så dyrt, tack på förhand
det är en motorthispania furia 06 jag har :)
nu är det din 4:e felpost, du skulle ha läst reglerna efter dom 3 första felposten på raken.

Ses om en månad. (och då hoppas du har lärt dig något ?! läs reglerna för f*n.)

Låser och utdelar en ban.
Låst