startar inte efter cylinder byte.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

startar inte efter cylinder byte.

Inlägg av D3nnis »

Tja satte på en 70cc stage 6 pro race cylinder på min gilera stalker och i dag skulle jag starta den för första gångern men den vill inte starta. någon som vet vad som kan vara felet?. Har kollat om den har gnista de har den. har bytt munstycke har gett cylindern en sup med men ingenting hjälper.Tack på förhand :shock:
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Btw så har moppen fungerat fullt bra innan jag bytte cylinder
Användarens profilbild
beta.ark
Avstängd

Inlägg av beta.ark »

Den drar inge tjuvluft?
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

nej de gör den inte. blir så jävla sur på moppen fan:P
hutti
Elmoped

Inlägg av hutti »

Kolven uppochner? det händer. :P
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

hutti skrev:Kolven uppochner? det händer. :P
HAHAHAHA du menar kanske att pilen är åt fel håll.. hoppas jag :shock:

men kolla så mopeden får gnista osv, har den visat något tecken på att starta? du kanske har dränkt den.. kicka kicka kicka!
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög

Inlägg av bönan »

hör för mig pilen ska peka mot framdäcket:)men troligen som vivven skriver att du har dränkt den.testa med startgas.funkar inte det kolla så allt sitter ordentligt förgasare membran
natural born writers Göteborg
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

bönan skrev:hör för mig pilen ska peka mot framdäcket:)men troligen som vivven skriver att du har dränkt den.testa med startgas.funkar inte det kolla så allt sitter ordentligt förgasare membran
pilen ska peka mot avgasporten..

och kicka först utan att tändningen är på så att bensinen försvinner från cylindern, ta av tändstiftet och torka rent/tort sen kan du testa med startgas och UTAN choke
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

pilen pekar mot avgasporten . ahr dubbel kollat så jag har gjort rätt med packnigar och allt men ingeting hjälper. de är nästan som att moppen inte får den rätta gnistan och att den inte orkar men den har bra gnista ändå så vettefan.
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Haha, lite småroligt att det står "Svårstartad skrothög" under din visningsbild.. :wink:

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med ditt problem, men lycka till! :roll:
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

2stroke skrev:Haha, lite småroligt att det står "Svårstartad skrothög" under din visningsbild.. :wink:

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med ditt problem, men lycka till! :roll:
hah tjena posthunder AB :wink:

iaf, kolla att du har bra med komp (känns på kicken) att du får en fin blå gnista, att stiftet luktar bensin och blir lite blött när du kickat länge med både choke utan. kolla det och återkom sen :wink:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

kolla compressationen i cylindern :D

får du bensin till cylindern? får den gnista?
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

som sagt gnistan fins. allting verkar som de ska på moppen allt är som den var tidigare. den vägrar bara starta heltenkelt av någon andledning :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Vivven skrev:
bönan skrev:hör för mig pilen ska peka mot framdäcket:)men troligen som vivven skriver att du har dränkt den.testa med startgas.funkar inte det kolla så allt sitter ordentligt förgasare membran
pilen ska peka mot avgasporten..

och kicka först utan att tändningen är på så att bensinen försvinner från cylindern, ta av tändstiftet och torka rent/tort sen kan du testa med startgas och UTAN choke

Njaaaaaaaa, inte riktigt va? Blir raka motsatsen om man gör så ;)

Skruva ur tändstiftet och kicka istället så rensas cylindern. Troligtvis har du dränkt den i och med att du gav den en "sup", och tändstiftet kan ha tagit skada av de.

Hur pass stark är gnistan? Inte omöjligt att stiftet är paj även om de ger gnista. Det kanske ger gnista i tomma luften men i cylindern, med kompression och massa bensin, är det inte lika lätt att tända till.

När motorn är sur ska man inte köra med startgas. Startgas använder man när det råder brist på bensin, inte tvärtom. När motorn är sur vill man bli av med allt vad bensin heter i cylindern och få in luft, vilket man inte får om man istället drar i startgas
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst