Kymco Super 9 AC - Behöver hjälp med CDI'n!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Xaro
Elmoped

Kymco Super 9 AC - Behöver hjälp med CDI'n!

Inlägg av Xaro »

Hej, jag vill avstrypa min cdi men jag är för feg att knipsa av sladdar och sånt så jag försöker hitta en cdi för kymco super 9 ac 50 men hittar tyvärr ingen. Antingen så hittar jag en för LC eller en som har bara ett enda uttag (Jag har två kablar).

Skulle hjälpa mig ifall ni kunde hitta någon cdi-box att köpa åt min moped eller så skulle det hjälpa om någon försäkrade mig om att denna guide funkar för att strypa av cdi-boxen.

http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... ymco+super

Jag uppskattar ifall någon kunde försöka hjälpa mig :P
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Det är bara att knippsa. Och omdet mod förmodan skulle på något vänster skulle vara anorlunda på din då är det ju bara att tvinna ihop trådarna igen och på med eltejp så är det som nytt, inga risker finns. ALLT som går att ta bort, går att sätta tbx ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbex »

Jetforce_Dahlin skrev:Det är bara att knippsa. Och omdet mod förmodan skulle på något vänster skulle vara anorlunda på din då är det ju bara att tvinna ihop trådarna igen och på med eltejp så är det som nytt, inga risker finns. ALLT som går att ta bort, går att sätta tbx ;)
Silvertejp fixar allt.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Hebbex skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:Det är bara att knippsa. Och omdet mod förmodan skulle på något vänster skulle vara anorlunda på din då är det ju bara att tvinna ihop trådarna igen och på med eltejp så är det som nytt, inga risker finns. ALLT som går att ta bort, går att sätta tbx ;)
Silvertejp fixar allt.
Japp, men jag skulle göra på eltejp den här gången :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
kymcorider
Elmoped

Re: Kymco Super 9 AC - Behöver hjälp med CDI'n!

Inlägg av kymcorider »

Xaro skrev:Hej, jag vill avstrypa min cdi men jag är för feg att knipsa av sladdar och sånt så jag försöker hitta en cdi för kymco super 9 ac 50 men hittar tyvärr ingen. Antingen så hittar jag en för LC eller en som har bara ett enda uttag (Jag har två kablar).

Skulle hjälpa mig ifall ni kunde hitta någon cdi-box att köpa åt min moped eller så skulle det hjälpa om någon försäkrade mig om att denna guide funkar för att strypa av cdi-boxen.

http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... ymco+super

Jag uppskattar ifall någon kunde försöka hjälpa mig :P
Det finns många andra sidor än bara "twostroke" där man kan köpa delar till moppe!
Låst