Derbi X-race 06 Trimm?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Zoogin
Elmoped

Derbi X-race 06 Trimm?

Inlägg av Zoogin »

Hej jag har en Derbi Senda x-race 06 atm är den helt orginal men tänker hä på ett effektrör och dreva om den.

Skulle bli väldigt tacksamma om jag kunde få förklarat till mig om min ide är helt jävla värdelös. och så har jag läst runt lite måste jag ändra munstycke för detta och vad anses vara den bästa drevningen har läst att 13/53 är hyffsad.

Som sagt är helt ny på sidan och är noob i almännhet när det handlar om detta. :)
Sörken
Elmoped

Inlägg av Sörken »

kör ett ganska billigt rör och gå upp en 15 storlekar i munstycke och drevningen blir perfekt!
Sen en ostrypt cdi så blir det bra :)
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

säger tvärtimot föregånde talare , ett dyrare rör är ett vettigare . Räkna på runt 2 lax-
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Zoogin
Elmoped

Inlägg av Zoogin »

okej, men pperå på Cdin vet ni om den är strypt har googlat runt som fan har läst både at tCDin är strypt och att den inte är det på denna model, att man kan se det om det går en kabel in i "stop" ut taget på cdin :d??
stromvall
Elmoped

Inlägg av stromvall »

Köp ett leovince v6 och dreva 14/53 och ett sportluftfilter och 85 munstycke så går den bra sen :D
Låst