Tjaa, min neos startar inte längre:( Får gnista och häller jag ner bensin direkt i cylindern, då borde det antändas för det har det gjort förut, men nu gör den inte det:( Va ute nyss igen och bytte tillbaka till munstycket som jag hade innan ( 65 ) för då gick den bra, förutom att den dog lite på fullgas, men den startar fortfarande inte -.- Kan det vara tändplattan eller vad det heter? Men den får ju gnista som sagt, blir riktigt trött på den snart! Någon som har ett seriöst svar på vad som kan vara fel?
har samma problem , men det är förgasarfel , testa o blåsarent den. Jag tog bort oljepumpen för jag trodde att jag inte behövde den , men den behövdes så förgasaren kunde gå. Men kolla också så oljepumpen är i bra skick.
beno skrev:har samma problem , men det är förgasarfel , testa o blåsarent den. Jag tog bort oljepumpen för jag trodde att jag inte behövde den , men den behövdes så förgasaren kunde gå. Men kolla också så oljepumpen är i bra skick.
Har ingen oljepump på mig :O Var sitter den i såna fall? :O Har inte sett någon :O
kymcorider skrev:Skulle kunna va tändstiftet som är slut...
Köpte ett nytt samma dag....
Är det bra gnista då??
Jaa, asså den får bensin och den får gnista, kan det va kolvringarna, för jag häller ner bensin direkt i cylindern när jag ska starta, har alltid funkat förut, men kan det vara kolvringarna som är slitna så att bensinen rinner förbi?
Jaa, asså den får bensin och den får gnista, kan det va kolvringarna, för jag häller ner bensin direkt i cylindern när jag ska starta, har alltid funkat förut, men kan det vara kolvringarna som är slitna så att bensinen rinner förbi?
det skulle du ju känna, alltså om det är något komp när du kickar.
som tidigare sa blås rent förgasaren och munstycken så all skit är borta
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
det skulle du ju känna, alltså om det är något komp när du kickar.
Det är väldigt lite komp faktiskt, inte tänkt på det innan :s Men håller på och renoverar den andra motorn, ska bara fixa en variator kåpa till den sen är den färdig, så kanske kan kolla igenom motorn när jag fixat den andra Blev lite rörigt nu
Hade en likadan motor innan när jag hade en kinascooter och den var jäkligt krabbig fick hålla på som du och hälla bensin i cylindern , jag tycker du ska plocka ner hela motorn och byta packningar med mera eller så kan det vara tändspolen , för min gick inte precis som du säger här och så bytte spole så starta den alltid typ xd
TheMidnightRider skrev:Hade en likadan motor innan när jag hade en kinascooter och den var jäkligt krabbig fick hålla på som du och hälla bensin i cylindern , jag tycker du ska plocka ner hela motorn och byta packningar med mera eller så kan det vara tändspolen , för min gick inte precis som du säger här och så bytte spole så starta den alltid typ xd
Har ju inte orginal motorn på Köpte moppen och fick 2 neos motorer löst, sitter TGB motor på den nu -.- Men ingen som har en variatorkåpa till neos?
TheMidnightRider skrev:Hade en likadan motor innan när jag hade en kinascooter och den var jäkligt krabbig fick hålla på som du och hälla bensin i cylindern , jag tycker du ska plocka ner hela motorn och byta packningar med mera eller så kan det vara tändspolen , för min gick inte precis som du säger här och så bytte spole så starta den alltid typ xd
Har ju inte orginal motorn på Köpte moppen och fick 2 neos motorer löst, sitter TGB motor på den nu -.- Men ingen som har en variatorkåpa till neos?
Ta variator kåpan från den andramotorn bara? xD
Tror du jag är dum i huvet eller? xD Hade jag haft en så hade jag ju tagit den! Har ju INGEN! xD
keewayfocus94 skrev:
Ta variator kåpan från den andramotorn bara? xD
Tror du jag är dum i huvet eller? xD Hade jag haft en så hade jag ju tagit den! Har ju INGEN! xD
Assåååå! Jag häller ner soppa direkt i cyllindern och då ska den väl ge ett täcken på att gå igång?! Har alltid gjort innan, kollade membranet och det är inte glapp.....