Sida 1 av 1
Ciao dör när man stannar!!! hjälp!
Postat: 5 april 2011, 08:01
av mattedaman
hej! min ciao kan stå på stödet och gå på tomgång, så det är inte tomgångskruven, men när jag åker o stannar så dör den, vad kan det vara för fel? finns det nån slags koppling?
Postat: 5 april 2011, 08:31
av LiuZen
rengör fögasaren!
Postat: 5 april 2011, 11:30
av Daave
Hans förgasare är ny,
Postat: 5 april 2011, 18:23
av mattedaman
LiuZen skrev:rengör fögasaren!
har en helt ny förgasare
Postat: 5 april 2011, 18:27
av LiuZen
när den stannar, dör den o det tar ett tag att få igång den igen?
Postat: 8 april 2011, 23:09
av G30FF123
Det låter otroligt konstigt att den inte har tomgångsskruv. Hmm, en låg kvalitetsförgasare?
Postat: 9 april 2011, 11:30
av PipaZ
G30FF123 skrev:Det låter otroligt konstigt att den inte har tomgångsskruv. Hmm, en låg kvalitetsförgasare?
så det är inte tomgångskruven
Han menar nog att det inte är fel inställning på tomgången.
De bästa är om du filmar så man fattar hur den dör. Så fort du släpper av gasen o den kommer till "tomgången" eller?
Testa byt tändstiftet.
Postat: 9 april 2011, 11:38
av AnneWeckis
Justera den korrekt om den är ny.. En ny förgasare levereras grundinställd.
Funkade den innan med denna förgasare eller kom det efter du bytt?
Flytta över munstycket från den gamla annars.
Luftfilter?
Postat: 9 april 2011, 12:27
av 2stroke4ever
snurrar hjulet när du har den på stödet?
Postat: 11 april 2011, 15:16
av mattedaman
tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom

men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
Postat: 11 april 2011, 16:13
av KarlssoN^
mattedaman skrev:tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom

men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
enda jag kommer på nu är att inte kopplingen släpper, och när du saktar ner så sänks varvtalet soppas att den dör. därför den går på central stödet = inget motstånd. så kolla variator mm.
Postat: 11 april 2011, 16:25
av wannaberox
KarlssoN^ skrev:mattedaman skrev:tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom

men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
enda jag kommer på nu är att inte kopplingen släpper, och när du saktar ner så sänks varvtalet soppas att den dör. därför den går på central stödet = inget motstånd. så kolla variator mm.
då måste ju hjulet gå när den står på stödet så om den gör det så e de nog problemet
Postat: 12 april 2011, 14:45
av mattedaman
ah precis! hjulet snurrar på stödet! har bytt kopplingsbackar mm, men ska man dra åt koppling väldigt hårt med mutterdragaren eller ska man dra åt löst? tack för alla svaren!
Postat: 12 april 2011, 14:46
av mattedaman
wannaberox skrev:KarlssoN^ skrev:mattedaman skrev:tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom

men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
enda jag kommer på nu är att inte kopplingen släpper, och när du saktar ner så sänks varvtalet soppas att den dör. därför den går på central stödet = inget motstånd. så kolla variator mm.
då måste ju hjulet gå när den står på stödet så om den gör det så e de nog problemet
ah precis! hjulet snurrar på stödet! har bytt kopplingsbackar mm, men ska man dra åt koppling väldigt hårt med mutterdragaren eller ska man dra åt löst? tack för alla svaren!
Postat: 12 april 2011, 14:47
av mattedaman
AnneWeckis skrev:Justera den korrekt om den är ny.. En ny förgasare levereras grundinställd.
Funkade den innan med denna förgasare eller kom det efter du bytt?
Flytta över munstycket från den gamla annars.
Luftfilter?
ska kolla

tack för svaret

tror det är nått med kopplingen
Postat: 12 april 2011, 19:18
av WeThePeople
Ganska troligt med tjuvluft tycker jag det låter som.
