Fel tändstift?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Fel tändstift?

Inlägg av Felix616 »

Hej, har haft ett ganska jobbigt problem med min moppe ett tag nu, har gått hur fint som helst i 100 mil, men nu den senaste tiden så har den blivit jätte svårstartad, och när den väl kommer igång och är på tomgång så vill den inte dra iväg på gas, men ibland så gör den det och går bra. men knappt nu på sista tiden :(
Då tänkte jag att de va dåligt tändstift så ja tog ut det och kollade, de va ett CR7EB, åkte in och skulle köpa ett nytt, men då sa dom att Blasters original var ett BR7HS, så ja köpte ett och skulle sätta på det, men de passade inte ens i topplocket, För tjockt.
Men då köpte jag ett likadant CR7EB som jag hade innan, men den gör likadant. Någon som vet vad felet kan vara? fel topplock?
Såg en kille på det gamla moppenet som hade EXAKT samma fel,

Snälla behöver verkligen hjälp av någon moppekunnig nu asså!

mvh
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Skit i förgasaren, ränsa(rensa?) luftfiltret på skit. Smörj in med diesel eller luftfilterolja efteråt. (samma grej.)

Oljan behövs inte men hindrar från små damm att åka in och klogga igen förgasaren..

Han på firman visste nog inte riktigt vad han pratade om då de andra passade. finns antagligen flera motorer olika årtal.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Sockan skrev:Skit i förgasaren, ränsa(rensa?) luftfiltret på skit. Smörj in med diesel eller luftfilterolja efteråt. (samma grej.)

Oljan behövs inte men hindrar från små damm att åka in och klogga igen förgasaren..

Han på firman visste nog inte riktigt vad han pratade om då de andra passade. finns antagligen flera motorer olika årtal.
Okej, skall fixa de imorgon,
Men rätt konstigt att en kille hade exakt samma fel? och att CR7EB satt i när varenda sida/lista säger att ett BR7HS skall sitta som original i min Blaster?
jag tror det är det som är fel, men ni vet säkert bättre än mig
gilera_stalker
Elmoped

Inlägg av gilera_stalker »

Speedfight 3 50 (F1ABAA LiquitCool 45km/h) ska det stift du har passa till skumt det där
stage6 70cc Sport pro
Doppler - Luftfilter Power II
dellorto19mm black edition
avgasrör doppler rr7
Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
kopplingen Stage6 Torque Control MKII
Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
vita fjädrar och vit polini tryckfjäder
stage6 insugningskit
Racingtändkabel från NGK
gilera_stalker
Elmoped

Inlägg av gilera_stalker »

http://www.peugeotscooterspares.co.uk/s ... PN=STCR7EB
Kolla länken här står det att det passar blaster
stage6 70cc Sport pro
Doppler - Luftfilter Power II
dellorto19mm black edition
avgasrör doppler rr7
Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
kopplingen Stage6 Torque Control MKII
Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
vita fjädrar och vit polini tryckfjäder
stage6 insugningskit
Racingtändkabel från NGK
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

gilera_stalker skrev:http://www.peugeotscooterspares.co.uk/s ... PN=STCR7EB
Kolla länken här står det att det passar blaster
Konstigt :s
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Sockan skrev:Skit i förgasaren, ränsa(rensa?) luftfiltret på skit. Smörj in med diesel eller luftfilterolja efteråt. (samma grej.)

Diesel är ett lättflytande bränsle, luftfilterolja är en tämligen kladdig olja - ENORM skillnad.

Damm som passerar filtret ställer inte till några problem i förgasaren, problem där beror nästan enbart på skräp som följt med bensinen - det som följer med luften fortsätter in i motorn, där det orsakar snabbt slitage eller i värsta fall direkt ras.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Erik_ skrev:

Diesel är ett lättflytande bränsle, luftfilterolja är en tämligen kladdig olja - ENORM skillnad.

Damm som passerar filtret ställer inte till några problem i förgasaren, problem där beror nästan enbart på skräp som följt med bensinen - det som följer med luften fortsätter in i motorn, där det orsakar snabbt slitage eller i värsta fall direkt ras.
Fattar inte vad ni pratar om ^^
men ska iaf göra rent förgasaren idag :)
Låst