tips på trim!:)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
borgstrom95
Elmoped

tips på trim!:)

Inlägg av borgstrom95 »

Hej har en mh furia -07 och har dragit pluggen i mynningen av originalröret och bytt drev till 13/53 och munstycke 84. jag undra ifall det finns några andra pluggar på moppen, som i insuget, luftburken. hjälper det mycket och bytta till ett luftfilter, blir det bättre axx eller toppfart? Funderar på att köpa en boost bottle. Och vilka effektrör är bra och billiga, vilka ger mer styrka på lågvarv och vilka ger mer styrka på högvarv Tack för respons!

MvH PB =D
/pb
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

GE FAN I ALLA NYA TRÅDAR NU!
2stroke
Gasres

Re: tips på trim!:)

Inlägg av 2stroke »

borgstrom95 skrev:Hej har en mh furia -07 och har dragit pluggen i mynningen av originalröret och bytt drev till 13/53 och munstycke 84. jag undra ifall det finns några andra pluggar på moppen, som i insuget, luftburken. hjälper det mycket och bytta till ett luftfilter, blir det bättre axx eller toppfart? Funderar på att köpa en boost bottle. Och vilka effektrör är bra och billiga, vilka ger mer styrka på lågvarv och vilka ger mer styrka på högvarv Tack för respons!

MvH PB =D
Det här är scooterdelen, inte cross
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Mh Furia är väl ingen scooter? :lol: Men det är inte lönt att byta till sportluftfilter om du bara kör avstrypt då det inte direkt ger någon effekt :P Det ökar bara bensinförbrukningen och den låter mer, men om du vill ha mer kräm i moppen så ska du sätta på 70cc, efektrör och sportluftfilter och kanske lite tyngre drevning :)
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
nicozze
Elmoped

Inlägg av nicozze »

skit i boostbottlen det e bara påhitt enligt mig har både malossis och tnt märker ingen skillnad förutom att det är en snygg sak på moppen ;)
Användarens profilbild
zhindraz
Svårstartad skrothög

Inlägg av zhindraz »

PoWeRKinG skrev:GE FAN I ALLA NYA TRÅDAR NU!
+1 det börjar bli irriterande...
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Amen helvete... Läs reglerna och ha lite framförhållning när du skapar nya trådar. Det är en crossmoppe du frågar om, inte en scooter. Nästa gång åker du på en IP bann och då kommer du inte tillbaka.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Låst