Tja!
Jag var på väg hem från skolan och märker hur moppen dör helt plötsligt, jag antog att jag hade kört bensin torrt så jag ringde min pappa och han skulle ta med en dunk med bensin. Efter vi hade tankat i någon liter så skulle jag då kicka igång den men inget hände, höll säkert på att kicka i 15 min innan jag gav upp och den fick åka på en släpkärra hem. Jag har kört soppatorsk många gånger innan och har aldrig varit med om att den varit så här svår startad. Vad kan detta bero på?
Jag har en PGO G-Max som det är vakuum sug system på.
Skall ut i helgen och försöka felsöka felet, men inget som NI tycker jag skall titta efter först?
när det inte finns någon soppa i förgasaren brukar jag stänga av tändningen och kicka några gånger sen på med tändningen och kicka en ordentlig kick så startar skiten
kicka i en minut och se om tändstiftet blir fuktigt, om det inte blir fuktigt med bensin så kan du kolla så du har bensin i flottör skålen. har du det där så kan du även kolla så membranet är helt. om allt stämmer och den fortfarande inte startar äre förmodligen ett tändfel.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
om man kör slut på tanken brukar skiten som ligger på botten dras med.. gör rent förgasaren. titta annars in igenom avgasporten och titta om den har skurit.