tjenare, har kollat runt lite på youtube och såg hur folk bara drog i kryckan och börna med en framhjulsdriven v70. och så klart fick jag iden att ta morsan och farsans volvo v70 och försöka, men fick bara kärring stopp eller så åkte bil jäveln framåt fast jag hade handbronsen i? varva enda upp till 5000varv och släppte koppligen. vad gör jag för fel? ska jag släppa kopplingen sakta eller snabbt?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Aerox_Isse skrev:tjenare, har kollat runt lite på youtube och såg hur folk bara drog i kryckan och börna med en framhjulsdriven v70. och så klart fick jag iden att ta morsan och farsans volvo v70 och försöka, men fick bara kärring stopp eller så åkte bil jäveln framåt fast jag hade handbronsen i? varva enda upp till 5000varv och släppte koppligen. vad gör jag för fel? ska jag släppa kopplingen sakta eller snabbt?
Aerox_Isse skrev:tjenare, har kollat runt lite på youtube och såg hur folk bara drog i kryckan och börna med en framhjulsdriven v70. och så klart fick jag iden att ta morsan och farsans volvo v70 och försöka, men fick bara kärring stopp eller så åkte bil jäveln framåt fast jag hade handbronsen i? varva enda upp till 5000varv och släppte koppligen. vad gör jag för fel? ska jag släppa kopplingen sakta eller snabbt?
full patte släpp kopplingen snabbt
okej, misstänkte det jag också, men var rätt att förstöra något. är inte direkt pro på att köra bil
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
och inte för att leka allvetare men gamla V70R har antingen 98å äldre ca 250 och 99å nyare 265
och andra generationen v70(den runda) då har Rn 300
MEN alla V70R är 4hjulsdrivna och hur deras diffar är vet jag inte men troligtvis så kan den spinna fullt fram och troligtvis är vinkel växeln faren så den aldrig driver bak ;)
googlade lite och fick fram att det på knappen borde stå STC eller DSTC och för att få av antispin/antisladd verkar man ska trycka/hålla innn eller något
Senast redigerad av fax110 den 7 mars 2011, 23:36, redigerad totalt 3 gång.
och inte för att leka allvetare men gamla V70R har antingen 98å äldre ca 250 och 99å nyare 265
MEN alla V70R är 4hjulsdrivna och hur deras diffar är vet jag inte men troligtvis så kan den spinna fullt fram och troligtvis är vinkel växeln faren så den aldrig driver bak ;)
googlade lite och fick fram att det på knappen borde stå STC eller DSTC och för att få av antispin/antisladd verkar man ska trycka/hålla innn eller något
Om de följer Volvos policy så sitter det en Thorsendiff i dem. Det betyder att framhjulsdriften är den huvudsakligaoch att om bilen börjar spinna så går bakvagnen in. samma diff som i XC70
stämmer säkert väldig´t väldigt bra men vinkelväxeln på i allafall volvos nyare bilar typ ca 04 brukar rensa splinsen efter 10-15k mil så om det är samma på den där så är den nog bara framhjulsdriven idag ;)
Finns ju en knapp som det står STC på på dom framhjulsdrivna, och DSTC på dom "fyrhjulsdrivna" annars så kan man dra kryckan i några sekunder och få urkopplat antisladd systemet på det sättet. Dock inget jag testat.
T5an har 250hk, och har bättre hk/vikt förhållanden än va T6an har. Pratar om Volvo modellerna mellan 01-09.
MEN alla V70R är 4hjulsdrivna och hur deras diffar är vet jag inte men troligtvis så kan den spinna fullt fram och troligtvis är vinkel växeln faren så den aldrig driver bak
Om de följer Volvos policy så sitter det en Thorsendiff i dem. Det betyder att framhjulsdriften är den huvudsakligaoch att om bilen börjar spinna så går bakvagnen in. samma diff som i XC70
Beror på vilken xc70 det gäller. Efter 03-04 går det att köra med lite olika slitna däck i och med haldexkoppling. Det sliter liite mer men det fungerar. På äldre med viscokoppling är det totalförbud, då slits viscon och kan rasa...
Ämnet ska tas i bil-tråden men jag låter den ligga kvar tills den dör ut...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever