sista grejen innan jag kan plocka ihop moppen

borra bort de sista och gänga om (Y)wannaberox skrev:jag har pajat min cylinderbult så den sitter fast i blocket och ingen chans att sätta spår i.. tryckte ner en grispitt igårkväll, den pajade. och jag har ingen tillgång till en svets för tillfället. så jag undrar om nån vet vart jag kan få hjälp att ta bort den i stockholms innerstad eller lidingö? kan betala för arbetet för jag orkar verkligen inte försöka mer
![]()
sista grejen innan jag kan plocka ihop moppen
jo om du borra och gängar med samma storlek så ska det inte vara några problem är som att gäng om en skruv men du borrar hållet lite till förstwannaberox skrev:hell no, då kan jag väll inte använda samma storlek på cylinderbult?
kan du säkert då gör dom det snabbt och brawannaberox skrev:ah men då skulle man kunna göra det, bara jobbigt att göra saker. skulle man inte kunna lämna in den så nån mekaniker eller sånt kan göra det åt en, måste spendera tid på att renovera badrummet
Om man har en 7mm(?) tjock skruv och borrar ut den har man ett hål som är minst 7mm stort - inget kvar att gänga i för en ny 7mm skruv. Eventuellt kan man borra nytt litet hål djupare och gänga där, men inget garanterar att det finns någon metall där ens.jo om du borra och gängar med samma storlek så ska det inte vara några problem är som att gäng om en skruv men du borrar hållet lite till först
satt o funderade lite.. ingen bra idé men kanske skulle fungera dock osäkertwannaberox skrev:FML! har fan inte råd med nya grejer och palllar inte hitta skit på blocket o plocka isäraagh jag lackar sönder