Hjälp med Neos / Kondens?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Hjälp med Neos / Kondens?

Inlägg av Roberto »

Köpte en fin neos idag , hade stått två månader med lite bensin i tanken, kan bildats kondens eller ispropp, men körde en 2 mil sen började den gå sämre, var på väg hem och höll jag fullgas så dog den men med halvgas så gick det halvdant, emmelanåt fick man släppa och låta den gå lite på tomgång innan man kunde köra lite till, till sist gick det nästan inte utan gick på tomgång. Frågan är vad ska jag göra nu ? den står 2 mil bort vid ett industriområde, kanske köpa Stp fuel injector på macken och hoppas på det bästa eller ta hem den o rengöra tank, förgasare ?
AerooX
Elmoped

Inlägg av AerooX »

hade samma med min aerox, jag tvätta förgasasaren i bensin, låt den ligga i det över natten :) efter det funka min bra!
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Det låter lite som om du råkat ut för kondens. Men har moppen stått ute eller i något garage?
Kondens kan bildas när motorn är avkyld "av ordentlig kyla" och när den sedan blir varm. Men det brukar vara främst då i förgasaren kondensen bildas och i bland kan den frysa till en ispropp och täppa igen bensinflödet i förgasaren, vilket jag tror är anledningen till ditt problem på moppen. Det kan förståss också bero på kondens i bensinen. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Kom nyss hem med moppen efter en 2 mils färd där vi hade ställt den ,vi hällde lite k-sprit i den och skakade den , sedan fick den stå en 10 -15 minuter sen gick den som den skulle , men ska rengöra förgasare o så även luftfilter , får ha en liten service efter två månaders stående i kylan.
Tack ändo för hjälpen !
Låst