Moppen "smäller" och går otroligt dåligt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
vizh
Elmoped

Moppen "smäller" och går otroligt dåligt

Inlägg av vizh »

Tjena igårkväll när jag skulle hem från en polare märkte jag att moppen gick lite långsammare än vanligt men tänkte väll inte mycket mer på det men sedan imorse när jag skulle till skolan så starta moppen helt som vanligt och jag rulla ut den från garaget men sen så fort jag gasade börjar den först "böööa" som om den fick för mycket luft och sedan börjar det smälla i cylindern, får inte upp den över 10, har prövat rengöra förgasaren men det hjälpte inte. Någon som har en aning om vad det skulle kunna vara? Moppen är trimmad med 70cc och allt som hör till om det skulle vara till någon hjälp! :evil: :?
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Det är en peugeot spf2 AC - 07 förresten
sötsomfan
Elmoped

Inlägg av sötsomfan »

Kolla så luftburken/luftfiltret sitter rätt och inte "läcker" in massa luft så förgasarn får smygluft. Så vart iallafall felet på min. Sidostödet hade slagit sönder luftburkskåpan utan att jag märkte ;D Och då gick den som du beskriver typ
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Har sportluft filter och det sitter precis som de ska :p
sötsomfan
Elmoped

Inlägg av sötsomfan »

Prova ställa in förgasaren så att den får mindre luft?

Regnade det kvällen innan?

Punktering?

Smuts i bränslefiltret?
Användarens profilbild
negertwin
Elmoped

Inlägg av negertwin »

loppa på stiftet:),gör ren tändstiftet
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Okej jag har prövat att byta stift men de funkar fortf inte och nu startar den inte längre överhuvudtaget :s
Användarens profilbild
Marwoh
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Marwoh »

plocka isär cylindern och kolla så kolven inte är fuckad , har du kollat remmen?

mvh
Stuntriding is not a sport, it's a lifestyle.

R.I.P DooD
En legend lever vidare.
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Nej de har jag itne, funderar på om de kan vara kolvringarna som har pajat..
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Nya cylindern har gått 80 mil hela moppen har gått 350 mil,
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Har en kompis som hade samma problem men testa munstycke och lägg luftfiltret på elementet!
Malossi hyper racing
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

luftfiltret är helt torrt och jag har rengjort förgasaren.. :/
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Okeey min polare hade det problemet helatiden när det regna innan . Men kolla så du inte fått vatten i motorn :S
Malossi hyper racing
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

nej asså de va torrt när jag åkte med den sist så de tror jag inte, skulle väll vara sand då i såfall för en polare sladda runt lite med den på en grusplan
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Ta och ta bort enbart ljuddämparen, prova utan den å se vad som händer...Eftersom du kollat allt annat så kan jag bara komma på att du har en ljudämpare som e igentäppt...
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Okej ska pröva men skulle de inte kunna vara tändningen eller cdi boxen eller något som spökar då? Monterade en blackbox för ca 2 veckor sen kanske har hänt något där?
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Det är iofs sant men om den misständer så..
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Okej nu känns det som om jag har kollat igenom det mesta utan att hitta något fel, någon som tror att de kan vara insuget/membranen det är något fel på? ända jag kan komma på för tillfället :?
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

nej, jag tror inte att det är insuget, men det finns ju självklart chans till det.
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

jo, men jag behöver varenda litet tips jag kan få vill helst inte lämna in den på verkstad :S
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Okej, prövade idag med startgas och då startar den men dör sen direkt så jag börjar tro att det är någonting med soppa tillförseln men någon som har tips på vad de skulle kunna vara? har som sagt gjort rent förgasaren... :oops:
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

ja den är hel och eftersom att den tänder och går i någon sekund borde de ju inte vara den?
Frullen_91
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Frullen_91 »

vizh skrev:ja den är hel och eftersom att den tänder och går i någon sekund borde de ju inte vara den?
men kolla så inte munnstycke e igentäppt eller átt de inte kommer nån soppa från tanken till förgasaren
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Soppan går ner i förgasaren vad som händer med den där vet ja inte och jag har blåst igenom förgasaren också men tändstiftet blir hur som helst aldrig blött så de e ju nånting med soppan.. :s
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

hur ser tändstiftet ut de ä lika dant med min dt 89:a den gör 20 km max å ja har ju inte slirat å sånt me den bara gasat fint den ä helt orginal :oops:
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Okej, absolut sista jag kan komma på, idag när jag kollade igenom förgasaren såg jag ett litet hål på "baksidan" av förgasaren, alltså till höger sett bakifrån, det såg ut att ha suttit nån form av plugg där tidigare och jag undrar om det verkligen ska vara ett hål där eller vad det är som ska sitta där egentligen. Låter för mig högst osannolikt att det skulle vara ett hål rakt in i förgasaren där det enkelt kan komma in smuts från hjulet?? Någon som vet något? :?
Dracen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dracen »

låter som att det skulle vara något med soppan. kolla igenom förgasaren, menbran osv. har du nån bensin i tanken?:p
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Glennish »

Det som du beskriver har hänt mig också , jag hade pillat för mycket i förgasaren så de hade lett till att jag hade monterat tillbaka allt fel, se till så att allt är tillbakasatt precis som det var innan , skurva upp den där skruven som sitter i flottörskålen, och sedan suger du i vakumslangen, om det känns "trögt" när du suger så är det antagligen för att du har satt tillbaka förgasaren på fel vis, om det "Blöddrar" när du suger så är allt som det ska och det ska rinna bensin ur flottörskålen :)

Det slog o smällde som fan i avgasröret och cylindern innan jag gjorde detta, se som till sagt så att den inte tjuvnyper också, mycket viktigt 8)

/ Glenn
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Aja jag tröttnade så jag beställde en dellorto 19mm förgasare och ett stage6 insug för det är ju antagligen någonting med soppan eftersom att det är bensin i förgasaren, men den kommer aldrig därifrån, uppdatering kommer när jag fått hem grejerna om den inte funkar då vet jag inte vad jag gör =p
Låst