Problem med viva city SL -05

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Snaert
Elmoped
Kontakt:

Problem med viva city SL -05

Inlägg av Snaert »

Tjena!
Har varit på denna sida i snart ett år men har inte registrerat mig för att jag har inte kännt att jag har varit till någon nytta. Nu är det dock såhär att min viva har börjat strula. Den har gått felfritt i något år nu, men nu till vintern bestämde jag mig för att ställa av den för att jag ändå inte skulle köra med den (= ingen försäkring). En dag när jag skulle ut så va den borta...stulen. ringde snuten och allt de där skitet. efter 2 månader så hittade dom den (inte så stor chans i malmö ska jag säga). Så jag får tbx den och rattlåset är sönder , som förväntat, tändlåset (lr va fan de nu heter) va kass och den starta inte... jag googlar efter ett el skema till viva city och hittar ett... kopplar alla sladdar och får igång skiten. och efter som den inte va försäkrad så bestämde jag mig för att stunta litta med den och det gick bra i ca 2veckor. när jag va påväg hem från stället jag brukar stunta så bara dör moppen, tvär dör. Kollar tanken och ser att soppan är slut... fine tänkte jag.
Drar hem den fyller på bensin och olja får igång den och den går bra i ca 20min sen dog den igen. kickar igång den och nu dör den så fort jag drar på gas... Låter jag den sen vara i ngn minut och kickar igen så går den bra i ca 5min sen dör den igen.. och så håller den på. Någon som vet va det kan vara?

Är SJUKT tacksam för svar!

P.S Den är helt orginal

//Snaert
Snaert
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Snaert »

Verkligen ingen som vet va det kan vara?

//Snaert
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Re: Problem med viva city SL -05

Inlägg av Felix616 »

Snaert skrev:Tjena!
Har varit på denna sida i snart ett år men har inte registrerat mig för att jag har inte kännt att jag har varit till någon nytta. Nu är det dock såhär att min viva har börjat strula. Den har gått felfritt i något år nu, men nu till vintern bestämde jag mig för att ställa av den för att jag ändå inte skulle köra med den (= ingen försäkring). En dag när jag skulle ut så va den borta...stulen. ringde snuten och allt de där skitet. efter 2 månader så hittade dom den (inte så stor chans i malmö ska jag säga). Så jag får tbx den och rattlåset är sönder , som förväntat, tändlåset (lr va fan de nu heter) va kass och den starta inte... jag googlar efter ett el skema till viva city och hittar ett... kopplar alla sladdar och får igång skiten. och efter som den inte va försäkrad så bestämde jag mig för att stunta litta med den och det gick bra i ca 2veckor. när jag va påväg hem från stället jag brukar stunta så bara dör moppen, tvär dör. Kollar tanken och ser att soppan är slut... fine tänkte jag.
Drar hem den fyller på bensin och olja får igång den och den går bra i ca 20min sen dog den igen. kickar igång den och nu dör den så fort jag drar på gas... Låter jag den sen vara i ngn minut och kickar igen så går den bra i ca 5min sen dör den igen.. och så håller den på. Någon som vet va det kan vara?

Är SJUKT tacksam för svar!

P.S Den är helt orginal

//Snaert
Har varit ungefär så på min med, är inte alls moppekunnig så jag lämnade in den, de va bara någon inställning i förgasarn.
mvh
Snaert
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Snaert »

Jag ska kolla på de.. men det verkar sjukt skummt att det är ngt sånt efter som den inte alls är pillad med.. och att den fungerade i ca 2veckor innan den började flippa...

//Snaert
Användarens profilbild
fredde802
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde802 »

kan vara skit i förgasaren :)
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.

ställ hellre en dum fråga än förbli dum :P

ktm sx 125 2003
Yamaha aerox 03 med 70cc sport setup :P

(OBS)(OBS) har du två stycken svarta z kåpor till aerox i luleå trakten till salu pm:a mig!!!
Snaert
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Snaert »

ja, de trodde jag med så jag pilla ner den men den är helt clean... går som en skit hög. ajja, får fixa min egen moppe och sen slänga på mina gamla delar på den vivan. Tack för svaren :)
//Snaert
_Todbee
Elmoped

Inlägg av _Todbee »

luftskruven:P
tjo
Låst