Vevlagrena som har gått?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
KizZamP
Elmoped

Vevlagrena som har gått?

Inlägg av KizZamP »

Har ett litet problem med min moppe ( Aerox ) när jag kickar så är det som att det små hackar med tändstiftet i, men utan tändstiftet så går det hur lätt som helst att kicka, låter inge fel alls i motorn då heller, allt går runt som de ska. Det är just det där med tändstiftet då det hackar och det låter lite hackit från motorn när man får igång den ( väldigt seg startad). Så kan det vara vevlagrena som har gått eller är det något annat fel?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

det du upplever som "hackigt" är möjligtvis inte kompretionen?(stavning :oops: ) när du tar bort tändstiftet så läcker kompen ut genom toppen där tändstiftet skulle ha suttit.

"kompretion är tydligen ett vanligt problem som darabbar de flesta motorer" :roll:
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

hahah kompen vet jag ju att den finns där, den har jag ju kännt förut oxå när jag kickat :) men det känns mera som att något "tar i" så att säga när jag kickar. Kompen kickar man förbi som inget, men det här känns som om att det är mera metall mot metall som gnuggas motvarandra. Fanns inget spår av något som kunde ha gjort det i cyllidern.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

tja det kan ju vara kick drevet med ;) sedan kan det ju vara ramlagerna som har gått med om den har gått långt med påfrestande setup och så :P men börja kolla kickdrevet.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

tror hellre på att nållagret eller liknande är dåligt så kolven spikar lite. om ramlagrena gått så skulle du ha märkt det.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

kallepalle skrev:tror hellre på att nållagret eller liknande är dåligt så kolven spikar lite. om ramlagrena gått så skulle du ha märkt det.
Vad har nållager med förbränningen att göra? Kolvar spikar inte, det är soppan som gör det i förbränningsrummet, och det har inget med dåliga lager att göra...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Smilee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smilee »

Top packningen gått ? så kolven har flyttats ner lite, så kolven krockar med stiftet? startar moppen ?
Titta förbi mitt Speedfight 2 projekt!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=10465
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

Smilee skrev:Top packningen gått ? så kolven har flyttats ner lite, så kolven krockar med stiftet? startar moppen ?
Hittade inget fel, men öppnade upp variatorkpan och plockade bort allt för att se om de var något där men hittade inget så satte till baka allt sen slutade det :S och nej den vill inte starta den får soppa och den får gnista men den har stått stilla hela vintern också...
Låst