Sida 1 av 1
Derbi drd racing 08
Postat: 14 februari 2011, 16:45
av drd_svensson
Tjena.
Har som rubriken lyder en Derbi Drd racing -08. Har försökt trimma lite med ett Gianelli 2T rör och den går inte riktigt som jag hade tänkt. Den stryps vid ca 70 och går inte en km/h snabbare. Trodde först det var CDI boxen eftersom mina kompisar sa att jag hade en gammal CDI. (leonelli?) men min servare säger att det är tändningen som det är fel på, (Den har baktänder ibland och dör vid för höga varv). Iaf så vill jag inte spendera 2600 ;- på något jag inte vet.
Vet ni hur jag får bort strypningen?
Postat: 14 februari 2011, 17:00
av bensinskalle
Du har ducati, inget annat. Dins kompisar är korkade
Felet är att du inte ställt in förgasaren rätt. När man ändrar motorkarraktär måste man ställa in bränsleblandningen rätt
Vet inte vad du har för drev heller, kan vara så att du ska ha lite tyngre.
Om cdin är strypt eller inte på racing vet ja inte, men ställ dig på tomgång och varva så ser du på mätaren om motorn varvar mer än 10.000. Stannar den på 10.000 är den strypt, varvar den mer är den ostrypt
Postat: 14 februari 2011, 17:05
av drd_svensson
Har 54 drev har jag för mig. och när jag ställer den på tomgång och gasar så dör den, ifall jag tar full gas. Och jag kan inte se varvtalen, utan prickar i en spalt. Har digital mätare

Postat: 14 februari 2011, 17:15
av bensinskalle
Ah visst fan så är de ju...
AH men om den dör när du varvar den är det riktigt illa, då går den riktigt tunt. Kör man med för mager blandning kan kolven nypa = din kolv och cylinder kan bli skrot
Postat: 14 februari 2011, 17:25
av drd_svensson
Den dör liksom inte, utan bara varvar ner extremt mycket. Den dör bara om den är kall

Men vet du vad som kan vara felet. Varför den stryper så galet?
Postat: 14 februari 2011, 17:26
av bensinskalle
drd_svensson skrev:Den dör liksom inte, utan bara varvar ner extremt mycket. Den dör bara om den är kall

Men vet du vad som kan vara felet. Varför den stryper så galet?
Ja jag har skrivit det två gånger nu?
Postat: 14 februari 2011, 17:30
av drd_svensson
Felet är att du inte ställt in förgasaren rätt. När man ändrar motorkarraktär måste man ställa in bränsleblandningen rätt
Okej, tack

Postat: 14 februari 2011, 18:56
av derbi_senda93
Har du bytt munstycke ?
Postat: 14 februari 2011, 23:49
av derbiofc
Du har ostrypt cdi (kör oxå Drd fast en årsmodell äldre

) så denna stryper inte, dock behöver du nog gå upp i munstycke och eventuellt ställa in förgasaren

samt skulle jag gå upp till 13 drev fram och behålla ditt gamla bakdrev, drar riktigt gött med detta, 11 (original på min iaf) fram är för lite med gianellit

Postat: 15 februari 2011, 18:44
av drd_svensson
Mitt munstycke är 96 eller något sånt galet.. och har 54 drev bak. Kollade lite på tändstiftet igår och såg att det var kol svart? Ska jag gå upp eller ner i munstycke och vilket är bäst isf för ett Gianelli 2t rör, 50cc?
Postat: 15 februari 2011, 21:05
av jeppemedrden
jag kör med gianneli och har 98 munstycke i den
Postat: 15 februari 2011, 21:07
av siiimooon
Du ska gå ner i storlek om stiftet var svart.
Postat: 15 februari 2011, 21:16
av bensinskalle
Har du plockat bort förgasarbrickan?
På drd:er med stora förgasaren sitter det en bricka i ingången på förgasaren som stryper luftflödet