igår så satte jag dit min racetändning o stälde in den o provade o köra en bit gick skapligt bra men när jag kört hem igen så skulle jag starta den igen men då tog jag i lite för mkt o kickade av kick drevet igen.men när jag skruvade bort variator kåpan så gick hela motorn av det är inget skämt jag är helt deriös med detta.men nu till min fråga jag har en farbror som är licens svetsare (profisionell)stavning) men kan det gå att svetsa och förstärka......är den någon mer som haft samma otur??.blocket var helt från början när jag åkte iväg o jag körde rätt lungt lite axxningar upp till 60-70 på några sec dok..
Tobbe_gp1 skrev:igår så satte jag dit min racetändning o stälde in den o provade o köra en bit gick skapligt bra men när jag kört hem igen så skulle jag starta den igen men då tog jag i lite för mkt o kickade av kick drevet igen.men när jag skruvade bort variator kåpan så gick hela motorn av det är inget skämt jag är helt deriös med detta.men nu till min fråga jag har en farbror som är licens svetsare (profisionell)stavning) men kan det gå att svetsa och förstärka......är den någon mer som haft samma otur??.blocket var helt från början när jag åkte iväg o jag körde rätt lungt lite axxningar upp till 60-70 på några sec dok..
Tobbe_gp1 skrev:igår så satte jag dit min racetändning o stälde in den o provade o köra en bit gick skapligt bra men när jag kört hem igen så skulle jag starta den igen men då tog jag i lite för mkt o kickade av kick drevet igen.men när jag skruvade bort variator kåpan så gick hela motorn av det är inget skämt jag är helt deriös med detta.men nu till min fråga jag har en farbror som är licens svetsare (profisionell)stavning) men kan det gå att svetsa och förstärka......är den någon mer som haft samma otur??.blocket var helt från början när jag åkte iväg o jag körde rätt lungt lite axxningar upp till 60-70 på några sec dok..
taksam för svar bild kmr i mitt galleri.
lägg upp lite bilder
Gör de Jävla otur du hade, hade fan flippat över om det hänt mig..
taksam för svar bild kmr i mitt galleri.
lägg upp lite bilder
Gör de Jävla otur du hade, hade fan flippat över om det hänt mig..
k låter ju inte fint upp med bild
Senast redigerad av aerox-sami den 9 februari 2011, 13:39, redigerad totalt 1 gånger.
Jo det ska kunna svetsas, Det var nån hyper snubbe på mnf som det hände samma sak för och har för mig att han lappa ihop det testa går alltid! Surt att det hände GL
LiuZen skrev:Jo det ska kunna svetsas, Det var nån hyper snubbe på mnf som det hände samma sak för och har för mig att han lappa ihop det testa går alltid! Surt att det hände GL
du pratar om tompa @mnf
han lappa inte ihop det utan han fixa nytt block
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??
Masarus skrev:borde vara enkelt att tig svetsa det dära
De är inte såå bara och bara
Man får rensa blocket, bygga en jig så det blir rakt, förmodligen förvärma blocket i ugn och sedan svetsa... Chansen att det blir lika starkt igen är ju inte enorm men de kan gå.
Annars vore det bättre att lägga energin på ett nytt block och förstärka det istället.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Idag va jag iväg o svetsa blocket hoppas det håller han sa att det ska hålla men han svetsa inte innsidan vid variatorn.vad tror ni jag o en polare försökte bryta av det men det gick inte.
Tobbe_gp1 skrev:Idag va jag iväg o svetsa blocket hoppas det håller han sa att det ska hålla men han svetsa inte innsidan vid variatorn.vad tror ni jag o en polare försökte bryta av det men det gick inte.
Haha , jag tror inte det är så säkert , om du ligger i rätt hög hastighet och det brister , köp en annan motor och sätt på dina grejer det blir nog inte så farligt dyrt du
TheMidnightRider skrev:Haha , jag tror inte det är så säkert , om du ligger i rätt hög hastighet och det brister , köp en annan motor och sätt på dina grejer det blir nog inte så farligt dyrt du
mhm men största chansen att det ska gå sönder är när man axxar eller stegrar då man belastar de men visst fortfarande en risk man får ta
Borde väll hålla om man skruvar v kåpan ordentligt.o provar att belasta motorn mkt i lite fart o se om der håller.men det hadde varit en spricka innan som blivit störr.
Skrota den motorn. Hade det varit något sällsynt eller dyrt hade det varit lönt att svetsa ihop den och hoppas att det fungerar, med tanke på att det går hitta begagnade motorer/block för småpengar finns det ingen anledning att vara dumsnål.
Hade du behövt betala för svetsningen skulle det inte bli billigare än att köpa ersättningsgrejer...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
okej ska se om jag hittar en billig block halva den till variatorn.någon som har en billig och hel...men kör men det svetsade blocket till jag hittar ett nytt/bättre beg..