steg 1. lägg den av de lilla rören som passar till cylindern i avgasröret och tryck dit den till cylindern och lägg på fjädrarna.Whipitover skrev:vänta nu. Vart ska dom två små runda rören vara?
Steg 2 förstår jag inte riktigt. Nu ser det ut såhär iaf: Det lilla röret sitter fast i cylindern, och i andra änden av det lilla röret sitter nu det stora röret (Ex-kammaren) fast. Dock är inte fjädrarna på. Så långt har jag kommit, men jag får det inte att sitta på plats. Man ska ju skruva fast den i ett fäste, men den hamnar ett par cm därifrån...MrX rider skrev:steg 1. lägg den av de lilla rören som passar till cylindern i avgasröret och tryck dit den till cylindern och lägg på fjädrarna.Whipitover skrev:vänta nu. Vart ska dom två små runda rören vara?
2. skruva fast mellanröret i slutburken och fäst det där de gamla var sedan trycker du fast kröken och mellanröret och på med fjädern.
klart.
Du har gjort helt rätt hittils.Whipitover skrev:Steg 2 förstår jag inte riktigt. Nu ser det ut såhär iaf: Det lilla röret sitter fast i cylindern, och i andra änden av det lilla röret sitter nu det stora röret (Ex-kammaren) fast. Dock är inte fjädrarna på. Så långt har jag kommit, men jag får det inte att sitta på plats. Man ska ju skruva fast den i ett fäste, men den hamnar ett par cm därifrån...MrX rider skrev:steg 1. lägg den av de lilla rören som passar till cylindern i avgasröret och tryck dit den till cylindern och lägg på fjädrarna.Whipitover skrev:vänta nu. Vart ska dom två små runda rören vara?
2. skruva fast mellanröret i slutburken och fäst det där de gamla var sedan trycker du fast kröken och mellanröret och på med fjädern.
klart.
Okej, skönt att du säger att jag gjort rätt iaf, för det skulle ta åratal att få ut det lilla röret som nu sitter i cylindernMrX rider skrev:Du har gjort helt rätt hittils.Whipitover skrev:Steg 2 förstår jag inte riktigt. Nu ser det ut såhär iaf: Det lilla röret sitter fast i cylindern, och i andra änden av det lilla röret sitter nu det stora röret (Ex-kammaren) fast. Dock är inte fjädrarna på. Så långt har jag kommit, men jag får det inte att sitta på plats. Man ska ju skruva fast den i ett fäste, men den hamnar ett par cm därifrån...MrX rider skrev: steg 1. lägg den av de lilla rören som passar till cylindern i avgasröret och tryck dit den till cylindern och lägg på fjädrarna.
klart.
okej du har ett långt smalt rör skruva fast det i ljuddämparen, sedan trycker du fast det i ex-kammaren sedan skruvar du fast ljuddämparen i ramen.
och på med fjädrarna.
fästet du pratar om det passade inte för mig häller så jag sket i de.
jag har bara gjort så
Okej det andra lilla röret är till en annan cylinder så om du köper 70cc så passar inte de mindre röret, tror du fattar.Whipitover skrev:Okej, skönt att du säger att jag gjort rätt iaf, för det skulle ta åratal att få ut det lilla röret som nu sitter i cylindernMrX rider skrev:Whipitover skrev: Steg 2 förstår jag inte riktigt. Nu ser det ut såhär iaf: Det lilla röret sitter fast i cylindern, och i andra änden av det lilla röret sitter nu det stora röret (Ex-kammaren) fast. Dock är inte fjädrarna på. Så långt har jag kommit, men jag får det inte att sitta på plats. Man ska ju skruva fast den i ett fäste, men den hamnar ett par cm därifrån...
Du har gjort helt rätt hittils.
okej du har ett långt smalt rör skruva fast det i ljuddämparen, sedan trycker du fast det i ex-kammaren sedan skruvar du fast ljuddämparen i ramen.
och på med fjädrarna.
jag har bara gjort så
Vad är det andra lilla röret till för då??
och hur ska jag få fast det smala avlånga röret som sitter ihop med ljudämparen på det fästet den ska sitta på? ska jag försöka trycka dit ex kammaren ännu mera?
En fråga till. Vad använder du för munstycke?
Men grejen är att sista delen av röret hamnar för långt fram. Så min idé var att trycka in det lilla röret ännulängre.MrX rider skrev:Okej det andra lilla röret är till en annan cylinder så om du köper 70cc så passar inte de mindre röret, tror du fattar.Whipitover skrev:Okej, skönt att du säger att jag gjort rätt iaf, för det skulle ta åratal att få ut det lilla röret som nu sitter i cylindernMrX rider skrev:
Du har gjort helt rätt hittils.
och på med fjädrarna.
jag har bara gjort så
och hur ska jag få fast det smala avlånga röret som sitter ihop med ljudämparen på det fästet den ska sitta på? ska jag försöka trycka dit ex kammaren ännu mera?
det är ju bara att trycka dit den sista delen på kröken är ju smal så det är bara trycka in den delen så långt de går i de smala röret ( du ser ju själv tänk lite)
När det kommer till munstycke så är det helt olika från moped till moped.
kolla vad du har original och lägg ett 10-20 storlekar större munstycke.
du har hört det med stiften va?
är elektroden på tändstiftet vitt= för litet munstycke
är den gyllenbrun/oboybrun = perfect munstycke
är den svart = för stort munstycke
jag fattar inte riktigt men det lilla röret ska så långt in de går knacka med en hammare eller något tills det tar stopp.Whipitover skrev:Men grejen är att sista delen av röret hamnar för långt fram. Så min idé var att trycka in det lilla röret ännulängre.MrX rider skrev:Okej det andra lilla röret är till en annan cylinder så om du köper 70cc så passar inte de mindre röret, tror du fattar.Whipitover skrev: Okej, skönt att du säger att jag gjort rätt iaf, för det skulle ta åratal att få ut det lilla röret som nu sitter i cylindern
det är ju bara att trycka dit den sista delen på kröken är ju smal så det är bara trycka in den delen så långt de går i de smala röret ( du ser ju själv tänk lite)
När det kommer till munstycke så är det helt olika från moped till moped.
kolla vad du har original och lägg ett 10-20 storlekar större munstycke.
du har hört det med stiften va?
är elektroden på tändstiftet vitt= för litet munstycke
är den gyllenbrun/oboybrun = perfect munstycke
är den svart = för stort munstycke
Tack
Men fjädrarna är så jävla små! Har flera cm kvar innan jag kan få dit fjädrarna!MrX rider skrev:nej det är ingen konst, gå ut i garaget och försök skruva dit röret så ser du själv hur det ska sitta. Annars tar du dit en kompis som kan hjälpa dig.Whipitover skrev:Men är det inte svårt att få fast stora röret med det lilla röret?
Är lite lättare att förklara i verkligheten