slangar o kabel. vart ska dom sitta?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

slangar o kabel. vart ska dom sitta?

Inlägg av kevinspeedfight »

Nu har jag hittat lite mer slangar på carros moppe som är pluggade med en skruv och har dock ingen aning om vart dom ska sitta.
Värt att veta är att han innan har tagit bort oljetanken. ska sätta dit den och tänkte fall om dessa slangar har nått med oljan att göra.

Bild
slangarna som jag har ritat in med rött sitter på förgasaren men sen är den andra ändan pluggad med en skruv.

Bild
och den här kabel med en kontakt satt fast satt med bultband.
vart ska den sitta?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Första bilden;

Slangen med en guldring som klämma bredvid kylarslangarna till cylindern, den ska sitta in till oljepumpen.. Den andra har jag aldrig sett :o

Själva kablarna skulle kunna ha nåt med oljetanken och göra också eftersom att den styrs elektriskt på Aerox, det finns ingenting i andra änden på den?
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

2stroke skrev:Första bilden;

Slangen med en guldring som klämma bredvid kylarslangarna till cylindern, den ska sitta in till oljepumpen.. Den andra har jag aldrig sett :o

Själva kablarna skulle kunna ha nåt med oljetanken och göra också eftersom att den styrs elektriskt på Aerox, det finns ingenting i andra änden på den?

hmm okej detta är skit svårt att förstå när jag inte har nån aaaaning om hur aerox motorers slangar ska fästas :( Kablen är nog inte till oljetanken då jag redan har hittat kablarna
som man kopplar in i tanken för att moppen ska veta när det är slut på olja och sedan lysa på mätaren.
A3R0X
Elmoped

Inlägg av A3R0X »

Är de inte överflöds slangar eller vad dom nu heter, dom brukar bara sitta där. Ganska onödiga. Du har ju en slang för oljan en för bensin och sen har du ju 2 st som går till cylindern som är till för att värma förgasare fortare. Dom slangarna som är över är nog inget att oroa sig för :)
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

A3R0X skrev:Är de inte överflöds slangar eller vad dom nu heter, dom brukar bara sitta där. Ganska onödiga. Du har ju en slang för oljan en för bensin och sen har du ju 2 st som går till cylindern som är till för att värma förgasare fortare. Dom slangarna som är över är nog inget att oroa sig för :)

hmm okej, så det ska bara va att koppla in slangen ifrån oljepumpen sen ska det bara va och köra eller?
Naiko
Elmoped

Inlägg av Naiko »

Har du cdin i den? Har för mig att cdi och oljetanken har likadana kablar (gamla elsystemet)
Användarens profilbild
KevinSpeedfightWannabe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av KevinSpeedfightWannabe »

Naiko skrev:Har du cdin i den? Har för mig att cdi och oljetanken har likadana kablar (gamla elsystemet)
ja den sitter i :)
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

på en aerox behöver du vacum , bensin ,oljeslang , resten är bara plugga .

aldrig sett en liknande kabel , den är inte till oljetank elr cdi , det vet jag ,
Låst