Höjningssats till Derbi drd

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
eliaspaulsson
Elmoped

Höjningssats till Derbi drd

Inlägg av eliaspaulsson »

Vad kan man ha för höjning på en Derbi Senda drd med det länksystemet? :?
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

Där dämparen sitter fast i ramen, så man kan borra 10,5mm hål ca 2 cm längre ut på själva fästet, låter inte myket men de e ;)
Användarens profilbild
filipnordlundh
Elmoped

Inlägg av filipnordlundh »

Jag tror att denna ska passa http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=2571 ;)

Jag är inte helt säker men du kan ju kolla på din dämpare och se om den ser likadan ut som på bilden :D
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

filipnordlundh skrev:Jag tror att denna ska passa http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=2571 ;)

Jag är inte helt säker men du kan ju kolla på din dämpare och se om den ser likadan ut som på bilden :D
Ja, den passar.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Born2Ride skrev:
filipnordlundh skrev:Jag tror att denna ska passa http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=2571 ;)

Ja, den passar.
Jag har dock hört att den inte ska passa på DRD
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

CaToXXo skrev:
Born2Ride skrev:

Ja, den passar.
vilket den generellt sett inte gör heller. Går kanske att få dit den i ramfästet om man vill de.

Men den där skithöjningen bör undvikas, det skriker olycka om den på lång väg. När man bara bultar den på två ställen sådär kommer den vika sig.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

bensinskalle skrev:
CaToXXo skrev:
Born2Ride skrev: Ja, den passar.
vilket den generellt sett inte gör heller. Går kanske att få dit den i ramfästet om man vill de.

Men den där skithöjningen bör undvikas, det skriker olycka om den på lång väg. När man bara bultar den på två ställen sådär kommer den vika sig.
Jag har också tänkt på att den borde vika sig direkt... Har själv tänkt göra en höjning till min Senda xtreme 05... Har du några tips på hur den ska se ut?
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

CaToXXo skrev:
bensinskalle skrev:
CaToXXo skrev: Jag har dock hört att den inte ska passa på DRD

Jag har också tänkt på att den borde vika sig direkt... Har själv tänkt göra en höjning till min Senda xtreme 05... Har du några tips på hur den ska se ut?
Köp en högre dämpare. Med höjning så blir dom ofta felbelastade och kan med otur göra att original dämpare går av helt och hållet.
Bild
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

sänk den fram en bit istället. det ger även bättre väghålining, jämfört att försötara den lilla väghållning som moppar har!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Låst