Gileran startar ej!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
SmtDavid
Elmoped

Gileran startar ej!

Inlägg av SmtDavid »

Jag har en Gilera SMT som jag köpte ny för några månader sedan för ett trevligt pris. Jag köpte den på hösten och genast det blev lite kallare slutade den att starta :? (den hade rullar ca 120 km). Har lagt på 75 munstycke (70 org) och låtit borra upp choken, utan resultat. Dock efter att ha haft värmeblåsaren att värma upp den har den gått igång efter någon timme. Vad kan jag göra för att den ska starta utan värme så jag vågar lämna den någonstans och inte behöva vara rädd att den inte startar efter en stund???
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Det låter som det är ett choke fel ;)

Sätt handen baktill på förgasaren och håll för hålet med handen, låt motor få bara lite luft.

Om den startar nu så är det troligt vis att choken är fel på.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Re: Gileran startar ej!

Inlägg av Danne »

SmtDavid skrev:Jag har en Gilera SMT som jag köpte ny för några månader sedan för ett trevligt pris. Jag köpte den på hösten och genast det blev lite kallare slutade den att starta :? (den hade rullar ca 120 km). Har lagt på 75 munstycke (70 org) och låtit borra upp choken, utan resultat. Dock efter att ha haft värmeblåsaren att värma upp den har den gått igång efter någon timme. Vad kan jag göra för att den ska starta utan värme så jag vågar lämna den någonstans och inte behöva vara rädd att den inte startar efter en stund???
kasst tändstift kanske? fukt i tändhatten?
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Brukar vara lite krångligt med att starta moppar nu när de är kallt och fuktigt ute.
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

philip95 skrev:Brukar vara lite krångligt med att starta moppar nu när de är kallt och fuktigt ute.
jo det är sant, men den skall kunna starta !
SmtDavid
Elmoped

Inlägg av SmtDavid »

Borde inte vara något fel på tändstiftet...

Kan nog vara choke fel, har det nåt samband då den inte beter sig annorlunda om jag chokar eller ej?

Den gick faktiskt igång idag efter lite mekande igår :) fast det är ändå plusgrader så det underlättar en hel del...
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

SmtDavid skrev:Borde inte vara något fel på tändstiftet...

Kan nog vara choke fel, har det nåt samband då den inte beter sig annorlunda om jag chokar eller ej?

Den gick faktiskt igång idag efter lite mekande igår :) fast det är ändå plusgrader så det underlättar en hel del...
Borde? Är det nybytt eller?

Och hur har du borrat choken egentligen? Misstänker att den är förstörd då det vad jag vet inte finns något att borra för att "förbättra" den
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst