Sida 1 av 1
yamaha aerox svarar dåigt på gas!
Postat: 3 januari 2011, 20:24
av d0bbaRoX
Tjena! Har nyss renoverat min aerox, bytte ramlagerna för dom vart trasiga, har också bytt kolv.
Aeroxen har ett LeoVince ZX Rör och dragen v-ring och har bytt kopplingsfjädrar och ny kolv men den svarar väldigt långsamt på gasen har ingen aning och därför behöver jag hjälp av någon som är duktig på mopeder.
Tack på förhand !
Mvh d0bbaRoX
Postat: 3 januari 2011, 20:27
av kevinspeedfight
byt topic annars kommer dom låsa den, skriv tex aerox problem eller nått
Postat: 3 januari 2011, 20:39
av KarlssoN^
ja, som sagt så är topicen urdålig och du borde verkligen läsa reglerna (
Regler & FAQ)
Med tanken på att du redan är varnad.
byt topic som både berättar vad det är för moped och vad problemet är, tex
Yamaha Aerox svarar dåligt på gaspådrag
@kevinspeedfight
byt topic annars kommer dom låsa den, skriv tex aerox problem eller nått
Den topicen är inte riktigt bra den häller, eftersom det berättar inte vad själva problemet är..
Postat: 3 januari 2011, 20:42
av derbi_senda93
Dum fråga, men bytt munstycke ?
Re: yamaha aerox svarar dåigt på gas!
Postat: 4 januari 2011, 13:31
av runners
d0bbaRoX skrev:Tjena! Har nyss renoverat min aerox, bytte ramlagerna för dom vart trasiga, har också bytt kolv.
Aeroxen har ett LeoVince ZX Rör och dragen v-ring och har bytt kopplingsfjädrar och ny kolv men den svarar väldigt långsamt på gasen har ingen aning och därför behöver jag hjälp av någon som är duktig på mopeder.
Tack på förhand !
Mvh d0bbaRoX
Det låter som om din motor får för lite bensin men problemet kan också vara att ditt luftfilter är igensatt eller att motorn drar tjuvluft någonstanns. Om din motor får för lite bensin kan du lätt kontrollera detta genom att montera av tändstiftet. Kolla om tändstiftet har slitna elektroder.
Du kan också enkelt se på stiftet hur förbränningen är. Om din motor får för lite bensin kommer stiftets elektroder vara belagda med en vit beläggning och om din motor får för lite bensin blir oftast stiftet svart och i bland sotigt. Men är blandningen bra ska stiftets färg vara brunaktigt.
Om din motor får för mycket eller för lite bensin kan du skruva på blandarskuven på förgasaren. På förgasaren finns vanligen en tomgångsskruv och en luftblandarskruv. Om du skuvar luftblandarskruven inåt kommer blandningen att bli fetare och tvärtom blir den magrare när du skruvar ut skruven.
Är luftfiltert igensatt av smuts bör detta rengöras eller bytas mot ett nytt.
Om motorn drar tjuvluft kan fenomenet uppstå att motorn svarar dåligt när man gasar och ofta kan motorn även bli svårstartad.
