Derbi Senda med crossdäck.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
trevox
Svårstartad skrothög

Derbi Senda med crossdäck.

Inlägg av trevox »

Hallå ska köpa en Derbi Senda 06 med cross däck i helgen, och det jag undrar är om man kan köra cross med en Derbi moppe då. asså håller den för att man ska kunna hoppa lite med den menar inte så som man kan riktig cross men lite upp och ner i höga hastig hastigheter. Sen vad kostar det att byta till sm däck om man vill ha det istället?:D
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

klart du kan hoppa på småhopp och sånt:P men håller knappast för seriös körning ;) Däck är det väll bara gå in på twostroke och kolla vad dom kostar.
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

1. Skippa sm däck, det är så fuult!

Liksom ska du hoppa och sånt börja med att ta bort eventuella höjningssatser, då det kan förstöra dämparen!
trevox
Svårstartad skrothög

Inlägg av trevox »

Asså jag ska köra med 70cc sport trimm. kan man inte ta och köpa en cross och koppla in el bara?:P det är ju lika olagligt det sen håller de mycket bättre?=) eller?
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

trevox skrev:Asså jag ska köra med 70cc sport trimm. kan man inte ta och köpa en cross och koppla in el bara?:P det är ju lika olagligt det sen håller de mycket bättre?=) eller?
crossar skall renoveras hela tiden i princip och det blir verkligen hela tiden om du ska köra den som en moped och ska du ha el från en cross som inte har det standard så måste du byta tändplattat så du får dit en ljusspole (2000-4000krca)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Eller så skiter du i el på en cross! Fan med en cross drar du ifrån snuten utan problem ändå så :)
+ crossar MÅSTE inte renoveras "hela tiden", det är bra om dom tas väl hand om, men dom är byggda för att klara lite slit :)
Bild

Jag är odödlig
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

ktm_danielsson skrev:Eller så skiter du i el på en cross! Fan med en cross drar du ifrån snuten utan problem ändå så :)
+ crossar MÅSTE inte renoveras "hela tiden", det är bra om dom tas väl hand om, men dom är byggda för att klara lite slit :)
kör man lika mycket som man oftast gör med en moped och samma längd på körningarna ska du nog se att det behöver åtminstonde bytas kolv ibland,

vet inte om du har provat på ''äsch den håller ett tag till(kolven)'' och sen kollat på pris lappen...... inte kul kan jag säga
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

fax110 skrev:
ktm_danielsson skrev:Eller så skiter du i el på en cross! Fan med en cross drar du ifrån snuten utan problem ändå så :)
kör man lika mycket som man oftast gör med en moped och samma längd på körningarna ska du nog se att det behöver åtminstonde bytas kolv ibland,

vet inte om du har provat på ''äsch den håller ett tag till(kolven)'' och sen kollat på pris lappen...... inte kul kan jag säga
Ja men hur många kör en cross som en moped.
Jag kör tills jag tycker det är dags att byta, det jag nu ska byta :) Inte jag som betalar allt som behövs, så mig gör det inget vad det kostar :D
Fast sen kör jag ju KTM, så det behövs inte bytas någe så ofta ;)
Bild

Jag är odödlig
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

nej man kanske inte kör den så mycket men om han nu ska skita i en moped och köra en cross istället för den håller mycket bättre så förstår du nog vad jag menar,
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Sen är ju frågan om man ORKAR köra cross hela tiden också ;) De är ju inte bara att puttra runt som på en mopppet

Tebax till topic: Sendan håller för det man kan tänkas vilja utsätta den för ;) Det som sätter stopp är ju motorn, vill man komma nån vart i skogen behöver man ha lite mer kräm ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst