hallå som rubriken lyder, jag vill ha en bra setup till mig Derbi Senda. Den ska vara lågvarvig för vill ha den så den gör så lite km/h som möjligt men ett vasst axx. vill inte byta vev helst. men kom med förslag.
några tusen asså en setup som ger ett riktigt skönt axx så ja kan ha lite kul i sand osv;) och dra den på bakan hyfsat enkelt utan att använda koppling.
Vill du ha en bottenstark setup ska du helst kirra dig 70cc. Metrakit handmade är en bra relativt lågvarvig cylinder. För mycket botteneffekt ska du helst ha en så liten förgasare som möjligt, skulle inte ha större än 17,5 till handmade.
Ett bra insug/membrankitt är livsviktigt, klart värt att lägga ut dom pengarna.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Vill du ha en bottenstark setup ska du helst kirra dig 70cc. Metrakit handmade är en bra relativt lågvarvig cylinder. För mycket botteneffekt ska du helst ha en så liten förgasare som möjligt, skulle inte ha större än 17,5 till handmade.
Ett bra insug/membrankitt är livsviktigt, klart värt att lägga ut dom pengarna.
vill gärna få hjälp vad som är skillnaden mellan Derbi Senda cyllar mellan 00-05 och 06+ för har hittat en billig cylinder till 06 men jag har en Senda R 01 :/
vill gärna få hjälp vad som är skillnaden mellan Derbi Senda cyllar mellan 00-05 och 06+ för har hittat en billig cylinder till 06 men jag har en Senda R 01 :/
00-05 en DER cylinder
06+ en PIA cylinder
vad är skillnaden? :O
olika motorblock , kylning blandannat , på ebs motor -05 går inte vattnet genom blocket , det gör det på 06-
00-05 en DER cylinder
06+ en PIA cylinder
olika motorblock , kylning blandannat , på ebs motor -05 går inte vattnet genom blocket , det gör det på 06-
00-05 en DER cylinder
06+ en PIA cylinder
tack
tror att 98-05 passar .. vet kanske en som har en org cylinder han kan sälja dock utan kolv . kan snacka med han , pma mig
säger bara ngt begagnat underligg ( gärna sp ) sen någon typ ful70is , typ stylepro , ger dig bättre ös på botten . sen ngn billig jävla beg förgasare så har du bra snurr för 2500kr
om allt ska vara nytt , Hebo + lågt drevat + samt en ful70