Jag skulle villa veta vad ni tror min moppe är värd
När jag köpte den var den inte i så bra skick men den gick Gav 7 000:- för den
Har lackt ut över 10 000:- på delar!
Styling:
• Lackad ram och sving i en halv matt silver
• Lackade handtag, gaffelkrona, kick och bromsok röd
• Svart KTM supermoto framskärm
• Vit KTM crossplatta
• Nytt styre och handtag
• Mini baklampa
• Vit däckpänna
• TNT kick
• Vita sidokåpor
Kommande:
• Polering av fotpinnar, kick, bromspedal, växelspak och avgasrör
• Rött neon
• Bygga undertail ...lacka undertail
• Portad original cylinder av KarlssoN^
Så här såg den ut när jag hade köpt den och var på väg hem
Såg att jag behövde byta inregaffelben, packboxar, framfälg och var i behov av att bli om lackad
Efter jag hade kört med den 30min tröttnade jag och körde in den i garaget för att skruva lite...
Några timmar senare såg den ut så här
När jag hade lackat ramen med en halv matt silver såg den ut så här Motorn och svingen blev samma färg!
Sakta men säkert började jag bygga ihop den igen
Men efter ett tag så rullade jag ut den
Sen gick den bra men för sakta så beställde ett giannelli 2-takt
Efter Giannellit började mina kolvar se ut som de ville
Efter jag hade gått igenom 5 kolvar gissade jag att det var något fel på hela cylindern så köpte mig en ny
Det blev tillslut en Barikit 50cc sport passa på att köpa en ny förgasare också en Barikit (19mm).
Sen höll allt resten av sommaren! Cylindern blev bra inkörd och allt va toppen!
Men kom snön och det kom vatten på tändstiftet hela tiden och de va inte så lätt att köra med SM däck i snö
Så när kåpor började gå sönder bestämde jag för att sluta köra och börja fixa istället
Började polera delar som avgasrör, fotpinnar, bromsspak, kick, växel spak och lite annat.
Beställt klarlack och tun'R kåpor
Nu har jag höjt den 3cm och det blev skit bra enligt mig!
Fick mitt "neon" också.. Men de lös jätte lite hade testat att köpa tnt's ljusslinga Men de rekommenderar jag INTE!
Har börjat fixa med ljus till crossplattan också!
Fick ju mitt nya kåpsett också så här såg de gamla ut.... (snyggt med två skruvar i genom)
Men den nya va lite snyggare
Dålig bild men men ser ju lite... men detta funka bara en liten stund sen hände något så de lyser inget :/
Så blev bakdelen
Under helgen gjorde jag ett försök till att bygga en undertail men blev inte så bra... Men det kommer ju hålla motorn mycket renare och den är snyggare är en trasig original kåpa hehe
Ska lacka den svart nu i helgen
Passa på att tvätta ren motorn och sving också! Jasså, var motorn den färgen?
Har lackat undertailen nu och testat att slänga på kåpor nu måste jag bara ha olja i motorn och på med förgasare sen kan jag köra igen
Nu har pärlan blivit testkörd
reserv åk
Nu vill jag sälja derbin
ring eller maila om ni är intresserade 0736296611
Senast redigerad av oscar erlandsson den 5 maj 2011, 21:16, redigerad totalt 14 gång.
KarlssoN^ skrev:släng upp en bild på den krachade derbin nu oscar
Vet inte om jag har någon
beställde saker idag... men jag vill ha min cylinder snart! Du kan väll ringa går fan inte att få tag i dig med din mottagning