Sida 1 av 1
Ny cylinder, förgasare osv
Postat: 18 december 2010, 19:51
av Nenne
Tjena tjena ladies, nu har det blivit dags att köpa nytt trim inför våren/sommaren. Efter att ha kört hela sommaren med effektrör är jag nu sugen på nytt

Så jag undrar om nån kan piska ihop en hyfsad setup där man inte behöver byta vev.
Setupen behöver inte vara den billigaste och verkligen inte den dyraste heller. Vill gärna ha lite livslängd men endå få ut hyfsad effekt. Jag kommer att använda moppen till vardagligt bruk och som sagt vill jag inte byta vev. Effektröret jag kommer att använda är ett kundo banzai underliggande om det skulle hjälpa =D
Tack på förhand!
Postat: 18 december 2010, 20:40
av PK
setup-tråden...
Postat: 18 december 2010, 22:01
av KarlssoN^
PoWeRKinG skrev:setup-tråden...
Enligt reglerna så ligger setup- tråden under "
Ej obligatoriska" samlingstrådar, så jag kan inte låsa tråden, förövrigt så finns det bara en setup-tråd, och det är till scooter
Men
Arisal/Barakit 70cc
19/21mm förgasare
och en lämplig drevning.
Postat: 20 december 2010, 15:56
av Nenne
Skulle den här cylindern vara ett bra köp? Inget vevbyte osv?
http://twostroke.se/product.asp?product=12457
Sedan så hade jag tänkt mig den här förgasaren
http://twostroke.se/product.asp?product=7586
Är det värt att lägga pengar på membran och insug osv till en sport setup?

Postat: 20 december 2010, 16:18
av KarlssoN^
Original vevn skall hålla, om moppen inte har gått för långt. För det är ju nästan exakt samma som 70cc( samma borning, salg mm..) dock lite vassare portar.
Den förgasaren går fint, men köp ett insug och hebos kolfiber läppar, så byter du bara membranet i korgen.'
/
KarlssoN^
Postat: 20 december 2010, 16:22
av Nenne
Okej, tack för hjälpen!
Öppen för fler setupförslag! (Y)
Funkar detta insuget bra?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=8620
Och det här membranet?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=19354
Postat: 20 december 2010, 18:08
av KarlssoN^
Postat: 20 december 2010, 19:04
av rkan
lånar tråden lite här

Undrar vilken som är den vassaste 50cc cylindern, utan att behöva byta veven, iaf så att den klarar sig 100 mil?

Postat: 20 december 2010, 19:29
av RacingTobbe
Det bästa är ju igentliget att du byter vev när du ändå håller på att plocka isär hela motorn ? Asså, du kommer ju plocka bort cylindern och allt, varför inte byta vev på en gång ?

Postat: 20 december 2010, 19:35
av rkan
RacingTobbe skrev:Det bästa är ju igentliget att du byter vev när du ändå håller på att plocka isär hela motorn ? Asså, du kommer ju plocka bort cylindern och allt, varför inte byta vev på en gång ?

handlar om perngar

Postat: 20 december 2010, 19:40
av MrX rider
kanske borde skaffa en ny koppling också?
Postat: 20 december 2010, 19:54
av rkan
jo jag har funderat på en full sp setup men vet inte hur mycket man kan kräma ur en 50cc sp cylinder?
Postat: 20 december 2010, 19:54
av RacingTobbe
rkan skrev:RacingTobbe skrev:Det bästa är ju igentliget att du byter vev när du ändå håller på att plocka isär hela motorn ? Asså, du kommer ju plocka bort cylindern och allt, varför inte byta vev på en gång ?

handlar om perngar

Mjo, det är ju sant ...
Postat: 20 december 2010, 20:08
av rkan
jo jag har funderat på en full sp setup men vet inte hur mycket man kan kräma ur en 50cc sp cylinder?
Postat: 25 december 2010, 17:02
av Nenne
RacingTobbe skrev:Det bästa är ju igentliget att du byter vev när du ändå håller på att plocka isär hela motorn ? Asså, du kommer ju plocka bort cylindern och allt, varför inte byta vev på en gång ?

Cylindern är inte speciellt svårt att byta men för att byta veven måste du klyva hela motorn och det kan vara lite klurigt om man inte gjort det förut. Dvs, det är mycket mer arbete med att klyva hela motorn än att bara byta cylindern.
KOM IGEN NU! FLER FÖRSLAG PÅ SETUPS!