Sida 1 av 1
knäcka stötdämpare?
Postat: 8 december 2010, 11:21
av roxor_boxor
shenare

just nu har jag satt på 2st höjningssatser, sammanlagt 7cm, på min slider, om jag kör bakhjul och leker runt och kör ganska hårt, kommer dämparen hålla ? skulle inte va så kul om den gick av medans man körde bakhjul liksom.
kan tillägga att jag kör med 70cc.
har någon här fått sin bakdämpare avbruten?
tacksam för svar
Postat: 8 december 2010, 14:01
av Moppe_Freak124
Nej det ska nog inte gå av
själv kör jag med 10cm höjning på min pgo och inget har hänt än så länge

Postat: 8 december 2010, 14:21
av teddyman
Min dämpare gick av en gång:D
Det var på kvällen så jag såg inte så mkt. Så var det ett litet hål i vägen som jag inte såg och så hann jag inte bromsa in, Men jag märkte inte att det hände något så jag körde vidare, Men efter att jag hade kört en stund så tyckte jag att dämpningen var j*vligt mjuk så jag stanna och kolla, så såg jag att den hade gått av och att hela fälgkanten hade slipats ner

Postat: 8 december 2010, 15:25
av beckvall
kör du med riktiga höjningar så håller det galant. och man brukar böja dämpare inte bryta av dom. jag bröt av en dämpare på min fiddy och de var för att den dämpare som va orginal monterad va gjord för triangelsving och jag hadde en vanlig
Postat: 8 december 2010, 17:34
av andersjohansson93
någon som vet hur mycket höjning man kan ha på en aerox utan att det ska bli problen för motorn eller ramen, för tändstiften börjar väl ta i också ;o
Postat: 8 december 2010, 17:40
av rkan
andersjohansson93 skrev:någon som vet hur mycket höjning man kan ha på en aerox utan att det ska bli problen för motorn eller ramen, för tändstiften börjar väl ta i också ;o
Jag kan nästan ingenting om scootrar förutom att dem har variator och tom för mig låter det ologiskt att tändstiftet skulle ta i när man höjer den

Postat: 8 december 2010, 17:41
av andersjohansson93
har svårt att få på tändhatten nu när jag har 6 cm höjning :O men har en kompis som haft 13 cm på aerox :O
Postat: 8 december 2010, 18:19
av klurrs_derbi_drd_racing
rkan skrev:andersjohansson93 skrev:någon som vet hur mycket höjning man kan ha på en aerox utan att det ska bli problen för motorn eller ramen, för tändstiften börjar väl ta i också ;o
Jag kan nästan ingenting om scootrar förutom att dem har variator och tom för mig låter det ologiskt att tändstiftet skulle ta i när man höjer den

Om man vet hur motorn/cylindern sitter på aerox så är det inte så lustigt som det låter
Postat: 8 december 2010, 18:21
av andersjohansson93
sitter jobbigt!

Postat: 8 december 2010, 18:42
av ml65
bröt av på aerox org dämpare när motorn reser på sig vid gaspå drag , Båda gick av i nederkang och hoppade ner på höjningen , dock gick aeroxen ganska ok

Postat: 8 december 2010, 18:52
av rkan
klurrs_Derbi_drd_racing skrev:rkan skrev:andersjohansson93 skrev:någon som vet hur mycket höjning man kan ha på en aerox utan att det ska bli problen för motorn eller ramen, för tändstiften börjar väl ta i också ;o
Jag kan nästan ingenting om scootrar förutom att dem har variator och tom för mig låter det ologiskt att tändstiftet skulle ta i när man höjer den

Om man vet hur motorn/cylindern sitter på aerox så är det inte så lustigt som det låter
antar det litar på er som kan

Postat: 8 december 2010, 19:42
av PK
lånar lite
om jag har en aerox/neos med
mhr replica 70cc
s6 pro rör
malossi multivar
ngn random sport koppling
21mm black racing
mm.
den ska vara till stunt och enbart till stunt.
behöver jag byta dämparna på den för att det ska hålla för krasher och stunt? :O
Postat: 8 december 2010, 19:51
av ml65
PoWeRKinG skrev:lånar lite
om jag har en aerox/neos med
mhr replica 70cc
s6 pro rör
malossi multivar
ngn random sport koppling
21mm black racing
mm.
den ska vara till stunt och enbart till stunt.
behöver jag byta dämparna på den för att det ska hålla för krasher och stunt? :O
sämsta stunt setupen ever . väldigt högvarvig .
Postat: 8 december 2010, 19:56
av PK
ml65 skrev:PoWeRKinG skrev:lånar lite
om jag har en aerox/neos med
mhr replica 70cc
s6 pro rör
malossi multivar
ngn random sport koppling
21mm black racing
mm.
den ska vara till stunt och enbart till stunt.
behöver jag byta dämparna på den för att det ska hålla för krasher och stunt? :O
sämsta stunt setupen ever . väldigt högvarvig .
vet du vad man kan byta för att få den lågvarvig?
Edit:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=EQKdbDUvqcg[/youtube]
Postat: 8 december 2010, 20:04
av ml65
cylinder och rör , kolla på filmen så drar den bara på höga varv ,
Postat: 8 december 2010, 22:12
av Twitchii
Jag har rätt bra botten drag på min Aerox! skit bra för stunt...
Har:
70cc Malossi sport
19mm föge
LeoVince rör
3.5g vikt o ngn fjäder som jag nt minns
Postat: 8 december 2010, 22:18
av Danne
Swampen skrev:Jag har rätt bra botten drag på min Aerox! skit bra för stunt...
Har:
70cc Malossi sport
19mm föge
LeoVince rör
3.5g vikt o ngn fjäder som jag nt minns
de sämsta du kan göra när du säljer den är att lägga upp en bild på blocket.se när du stuntar tycker jag.
Postat: 8 december 2010, 22:40
av roxor_boxor
tacksam för alla svar.
till alla som den ej har gått sönder på: har ni stuntat i höga farter och pressat den?
liksom om jag liggeri 70km/h på bakan så måste jag veta att grejjorna håller!
Postat: 8 december 2010, 22:42
av Danne
roxor_boxor skrev:tacksam för alla svar.
till alla som den ej har gått sönder på: har ni stuntat i höga farter och pressat den?
liksom om jag liggeri 70km/h på bakan så måste jag veta att grejjorna håller!
min pajja utan att jag stunta, körde över ett farthinder '' låg hastighet

'' så pajja skiten.
Postat: 8 december 2010, 22:50
av Pontusandersson95
om man har 10cm eller mer höjning så brukar det bli problem med ramen

Postat: 12 december 2010, 14:13
av ZX
Min höjningsats gick av när jag körde i en brant backe ^^
Dock var det TNT..

Postat: 12 december 2010, 14:59
av jan-ee
har kört med 6 cm på aeroxen o dämparen höll fint men kylarslangarna mellan cylindern o förgasaren trycktes mot oljetanken, stiftet mot ramen och kylarslangen och så slog luftburken i ramen så bytte till 4 cm o allt löstes + att det var skönare att stunta när man når ner till marken också om det behövs
