Sida 1 av 1
Lågfarts munstycke?
Postat: 7 december 2010, 15:14
av nicozze
hej hur märker man när man ska byta lågfarts munstycke?
Och är det någon skillnad på låga varv/ höga varv?
och det är en aerox med ny racing cylinder och 102 i munstycke och helt och hållet avstrypt.
Postat: 7 december 2010, 15:19
av beckvall
oftast om den har svårt att gå upp i varv när du har har 1/4 dels gas.
Postat: 7 december 2010, 15:22
av jan-ee
går det ens att byta till gurtner? har inte hittat till min iallafall:S
Postat: 7 december 2010, 15:57
av nicozze
ja den har svårt att komma upp i varv när jag håller lite gas.
te.x jag håller pytte lite på gasen men tomgången ökar för jag håller ju lite gas sedan om jag drar full så stryper den sig typ bööh bööh jag testade med munstycke från 80 och uppåt och 102 gick bra med långt utskruvad luft skruv
ps. den var mycket rappare utan luftburk så det blir väl sportluftfilter

Postat: 7 december 2010, 16:10
av Tuta
jan-ee skrev:går det ens att byta till gurtner? har inte hittat till min iallafall:S
Jag såg en guide nån gång... man måste såga av en grej från förgasaren och där under sitter lågfartsmunstycket... helt sjukt vad krångligt dom ska göra det

Postat: 7 december 2010, 16:29
av beckvall
tycker inte du ska ge dig på lågfarts bestyckning. då jag vet va konsekvenserna blir om du skulle sjabbla till det. pröva att sänka nålen ett snäpp.
Postat: 7 december 2010, 17:18
av nicozze
vad kan hända om jag byter lågfarts muntycke?
Postat: 7 december 2010, 18:01
av beckvall
den kan börja äta tändstift och då går de på sekunder. eller om de bli för torrt så kan den nypa tok lätt. är förgasaren ny?
Postat: 7 december 2010, 18:23
av nicozze
nej moppen kommer från 03 så förgasaren är ju också därifrån ( dellOrto 12 mm)
Postat: 7 december 2010, 18:38
av beckvall
om du gör ren den ordentligt. allså plocka ner den i molykyler och lägg den i disel vänta 2 dagar och sen blåser du genom alla hål med tryckluft så ska du se.
Postat: 7 december 2010, 21:16
av nicozze
jag har redan laggt den i ett bensin bad över 2 dagar.
men kan det något med att insuget är ju borrat så en nipple går ner till boost bottlen? något med tjuvluft eller startar den då ens?
Postat: 8 december 2010, 10:28
av G-son
Varför skulle bensin lösa upp skräp i förgasaren när den badar i det, när det uppenbarligen inte gör det när den sitter ihop och är full av bensin?
Lågfartsmunstycke byter man när luftskruvens justering inte räcker till. Lågraftsmunstycket är en grovjustering av bränslemängden vid små gaspådrag, luftskruven är en finjustering.
Postat: 8 december 2010, 14:29
av HasSse666
Erik_ skrev:Varför skulle bensin lösa upp skräp i förgasaren när den badar i det, när det uppenbarligen inte gör det när den sitter ihop och är full av bensin?
Lågfartsmunstycke byter man när luftskruvens justering inte räcker till. Lågraftsmunstycket är en grovjustering av bränslemängden vid små gaspådrag, luftskruven är en finjustering.
Word +1

Postat: 8 december 2010, 15:34
av nicozze
man brukar väl säga 1 och ett halft halft var ut med luft skruven??
min är typ så långt ut innan den rammlar av kanske ett halft varv in!
är det lågfarts munstycket som krånglar? eller att den får för mycket bensin?
Har nu 102 i och tycker att det borde vara lite mindre men den startar lätt och så.