Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784 Blev medlem: 20 november 2009, 23:59
Inlägg
av Aerox_Isse » 5 december 2010, 18:18
tjena, undrar om orginal veven på en aerox pallar den här cylindern, den ska köras med zx rör, 17,5 förgasare, malossi multivariator och något lite bättre koppling. och sen undrar jag om det är en mid race cylinder?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13191
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Vivven
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587 Blev medlem: 14 augusti 2008, 10:16
Ort: Knivsta
Inlägg
av Vivven » 5 december 2010, 18:24
hur långt har veven gått?
MAN MADE HELL
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784 Blev medlem: 20 november 2009, 23:59
Inlägg
av Aerox_Isse » 5 december 2010, 18:25
Vivven skrev: hur långt har veven gått?
550 mil max!
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 5 december 2010, 18:26
när man kommer upp i midrace är de dags att byta vev. gäller de flästa mopeder. org veven klarar galant sport setupp.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784 Blev medlem: 20 november 2009, 23:59
Inlägg
av Aerox_Isse » 5 december 2010, 18:32
beckvall skrev: när man kommer upp i midrace är de dags att byta vev. gäller de flästa mopeder. org veven klarar galant sport setupp.
hmm är det en midrace?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011 Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53
Inlägg
av Sockan » 5 december 2010, 18:53
Skulle inte kalla en 12hk "när man har alla bra saker" för midrace. :p
Antar det är sport, och då håller veven. Sen är ju frågan hur bra cylindern är för bruk.
BTW, den där har 10mm kolvbult, kolla vad du har :p
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!
Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 5 december 2010, 19:03
Aerox_Isse skrev: beckvall skrev: när man kommer upp i midrace är de dags att byta vev. gäller de flästa mopeder. org veven klarar galant sport setupp.
hmm är det en midrace?
nej den är sport.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
fredde802
Svårstartad skrothög
Inlägg: 306 Blev medlem: 1 februari 2010, 18:34
Ort: boden
Inlägg
av fredde802 » 5 december 2010, 19:09
jag skulle bytt om jag var dig
Den kan hålla men den gått en bit.
Man kan ju alltid chansa
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.
ställ hellre en dum fråga än förbli dum
ktm sx 125 2003
Yamaha aerox 03 med 70cc sport setup
(OBS)(OBS) har du två stycken svarta z kåpor till aerox i luleå trakten till salu pm:a mig!!!
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784 Blev medlem: 20 november 2009, 23:59
Inlägg
av Aerox_Isse » 5 december 2010, 19:20
beckvall skrev: Aerox_Isse skrev: beckvall skrev: när man kommer upp i midrace är de dags att byta vev. gäller de flästa mopeder. org veven klarar galant sport setupp.
hmm är det en midrace?
nej den är sport.
men då är det ju lungt att köra med orginal veven ;)
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327 Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:
Inlägg
av Danne » 5 december 2010, 21:46
ja, den cylindern funkar utmärkt till orginal veven
Vivven
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587 Blev medlem: 14 augusti 2008, 10:16
Ort: Knivsta
Inlägg
av Vivven » 5 december 2010, 22:12
sen brukar vevlagrerna ge upp tidigare än själva veven, glöm inte att blanda olja direkt i tanken...
MAN MADE HELL
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674 Blev medlem: 1 april 2008, 22:37
Inlägg
av Frullen_91 » 5 december 2010, 22:50
Säger samma här som jag har sagt till så många andra.
Original vevstaken i minarelli dd motorerna är väldigt klen och tål inte speciellt mycket kraft. Eller jag skulle vilja säga att det varierar..
På den första aeroxen jag hade köpte jag en S6 sport cylinder och körde med men där vek sig vevstaken. Resterande jag körde med var 21mm och zx. Så det finns inga garantier till att de ska hålla
nicozze
Elmoped
Inlägg: 58 Blev medlem: 5 juli 2010, 23:28
Inlägg
av nicozze » 6 december 2010, 16:07
jag körde lite över 1000 mil och då vek ett lager sig så se först hur den ser ut om den glappar mycket och sånt!
ps min varvade ocksåen del och den ät helt avstrypt och orginal cylinder men nu har jag bytt till racing vev och racing cylinder
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 6 december 2010, 16:57
Vivven skrev: sen brukar vevlagrerna ge upp tidigare än själva veven, glöm inte att blanda olja direkt i tanken...
exakt kör du med separat så slaktar man vevar... jag vet XD
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!