aerox munstycke problem :( SNÄLLA HJÄLP!:'(

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
retur
Svårstartad skrothög

aerox munstycke problem :( SNÄLLA HJÄLP!:'(

Inlägg av retur »

hejhej :) , jag har bytt mitt munstycke , men när ja skulle sätta tillbaka allting så läckte de hur mkt bensin som hellst ! :(
en kompis sa att jag nog hade glömt att sätta dit flotörnålen ,och det hade jag gjort :/ , men sedan när jag fick tag i den lilla ''nålen'' o frågade vart den skulle sitta så var han inte helt säker men trodde att den skulle sitta i det hålet : http://img146.imageshack.us/img146/7799 ... ke2uj1.jpg

och jag satte i den där , o så testade jag att kicka igång den med hjälp av litte startgas =) , och jag lyckades få den att starta men den dog liksom med en gång (för att bensinen inte kommer fram) :S , men när ja kör utan den flottörnålen i hålet så startar den på första kicken! MEN läcker sönder bensin :S,

snälla hjälp ! , vad har jag gjort för fel ? =/ har kollat förövrigt att packningen ligger rätt !

jättejättetacksam för hjälp !
retur
Svårstartad skrothög

Inlägg av retur »

eller är det i de hålet man ska sätta flottörnålen =/ ?
Användarens profilbild
negertwin
Elmoped

Inlägg av negertwin »

japp ner i hålet med den spettsen först:D
mackich
Elmoped

Inlägg av mackich »

de e bara att sätta dit den på flotören sen passa i den i hålet
DR:Mackich
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

japp d e bara att sätta den i hålet, men e du säker på att d inte e någon förgasare inställning?
retur
Svårstartad skrothög

Inlägg av retur »

banshee skrev:japp d e bara att sätta den i hålet, men e du säker på att d inte e någon förgasare inställning?
ja har satt den precis som den ska vara i de hålet och i den vita plastgrejjen!
men nu läcker den ifrån luftburken :S , det kommer ju för mycket bensin , MEN VARFÖR :'(

e gaalet trött på moppen nu :(! ^^
Låst