aerox - har gnista men startar inte.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

aerox - har gnista men startar inte.

Inlägg av Danne »

tjena undrar om någon känner igen sig i mitt problem,
jag lämnade in aeroxen på verkstan för ca två veckor sedan och för några dagar sedan så ringde han och sa : '' maskinen '' har gnista men startar inte, de bästa hade varit om du tog de delarna du vill ha och bränna upp den till nyår.
ser ingen annledning att bränna upp 32 tusen, misstänker att den får tjuvluft.
Vad tror ni?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Vad är det för en amatör du lämnat in moppen till???
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

runners skrev: Vad är det för en amatör du lämnat in moppen till???
Vet inte, lämnat in den för att fixa lite små saker.
Som att byta kolv,rengöra förgasare direkt inkoppla framlyset till batteriet osv..
Men det konstiga är att varje gång VARJE gång jag lämnar in den där uppstår ett nytt fel.

kompisar och även andra har varnat mig och sagt att dem är skit där.
Men jag har en lat far som vill lämna in den på närmaste verkstad..
dom är helt okunniga där en kille med indisk bakgrund och ett flertal polska idioter, kommer ihåg en gång så stormade det in en ungkille som var svin förbannad, dom skulle laga hans hål i kylaren men så hade dem glömt fylla på med glykol så motorn skar.
Användarens profilbild
xcr9prodzx
Elmoped

Inlägg av xcr9prodzx »

Låter inte som en speciellt bra verkstad ? ;)

Eller vad tror du? Men bränna upp den tycker jag verkligen inte du ska göra. Vet inte exakt vad felet är men försök fixa den själv eller lämna in den till en "bra" verkstad :)
Aerox <3
Användarens profilbild
xcr9prodzx
Elmoped

Inlägg av xcr9prodzx »

Låter inte som en speciellt bra verkstad ? ;)

Eller vad tror du? Men bränna upp den tycker jag verkligen inte du ska göra. Vet inte exakt vad felet är men försök fixa den själv eller lämna in den till en "bra" verkstad :)
Aerox <3
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

1. byt färgen på din jävla text(TILL SVART!!) det är så sjukt irriterande så jag blir galen varje gång jag besöker forumet.

Annars om den 'får gnista' så är det väl han som tjabblat till med kolvmonteringen om den startade innan..

Annars har den väl skurit eller tjuvluft.. hur känns kompet? Hårdare eller lösare? Spruta startgas runt insug och cylinder... försök starta.. om inte spruta direkt in i luftinsug på förgasare..

Förresten; "direkt inkoppla lyset till batterit" så hade det lyst hela tiden batterit hade elektricitet. det vill säga det skulle ladda ur över varje natt eller gång du stängde av motorn och var iväg en längre stund.
Senast redigerad av Sockan den 24 november 2010, 18:58, redigerad totalt 1 gånger.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
xcr9prodzx
Elmoped

Inlägg av xcr9prodzx »

Har du inget garage som du kan fixa det i? :)

Lovar att så fort det blir varmar vill man ut och köra ... haha
Aerox <3
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Sockan skrev: 1. byt färgen på din jävla text(TILL SVART!!) det är så sjukt irriterande så jag blir galen varje gång jag besöker forumet.

Annars om den 'får gnista' så är det väl han som tjabblat till med kolvmonteringen om den startade innan..

Annars har den väl skurit eller tjuvluft.. hur känns kompet? Hårdare eller lösare? Spruta startgas runt insug och cylinder... försök starta.. om inte spruta direkt in i luftinsug på förgasare..

Förresten; "direkt inkoppla lyset till batterit" så hade det lyst hela tiden batterit hade elektricitet. det vill säga det skulle ladda ur över varje natt eller gång du stängde av motorn och var iväg en längre stund.
1. Som du vill jag byter väl färg på texten om det stör dig så mycket.
2. Det konstiga var att den dog långsamt som om man hade vridit om tändningen i fart.
3. Misstänker tjuvluft men knappast att den har skurit.
4. Det sitter en on/off knapp så jag kan stänga av lyset efter körning.
Har testat med startgas men den vägrar ändå att starta.
Senast redigerad av Danne den 24 november 2010, 19:09, redigerad totalt 1 gånger.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Born2Ride skrev:
runners skrev: Vad är det för en amatör du lämnat in moppen till???
Vet inte, lämnat in den för att fixa lite små saker.
Som att byta kolv,rengöra förgasare direkt inkoppla framlyset till batteriet osv..
Men det konstiga är att varje gång VARJE gång jag lämnar in den där uppstår ett nytt fel.

kompisar och även andra har varnat mig och sagt att dem är skit där.
Men jag har en lat far som vill lämna in den på närmaste verkstad..
dom är helt okunniga där en kille med indisk bakgrund och ett flertal polska idioter, kom ihåg en gång så stormade det in en ungkille som var svin förbannad, dom skulle laga hans hål i kylaren men så hade dem glömt fylla på men glykol så motorn skär.

Indisk och flera Polska idioter. HAHAHAHAHA.... Vad jag vet folk som lämnat in sina bilar till polska verkstäder brukar få tillbaka sina bilar i bärkassar.

Om tändstiftet slår gnista så ska motorn starta. Då kan vem som helst "förstås inte polaker" räkna ut att det inte kommer bensin till cylindern.
Testa med att spruta in startgas förgasaren så kommer du upptäcka att motorn tenderar att starta. Då är säkert felet någonstans på vägen som gör att bensinen inte kommer fram. Detta kan vara allt från trasig vaccumregulator till något som är fel i förgasaren. Testa först vaccumregulatorn att denna fungerar som den ska. Kolla att alla vacumslangar till förgasaren är hela, det får inte finnas sprickor som visar sig när du böjer dessa slangar. Om du inte finner felet här så måste felet vara i förgasaren.

Det kan vara flottören som hängt sig och inte släpper in bensin, det kan också vara egensatta munstycken i förgasaren.
Om du misstänker att motorn drar tjuvluft kan du be en polare spraya med startgas runt cylinderfot och top, förgasarinsug medan du försöker starta. Om den startar då beror problemet på tjuvluft.
Då är det bara att byta packningar eller spänna sakerna där det läcker.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

runners
King of the street

Inlägg av runners »

Men hoppas inte polakerna glömt sätta i kolvringarna innan de satte på cylindern, då kommer den aldrig starta. :lol:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

xcr9prodzx skrev: Har du inget garage som du kan fixa det i? :)

Lovar att så fort det blir varmar vill man ut och köra ... haha
jo visst har jag de, men det är rätt fullt när man har tre mopeder.
[/quote] Indisk och flera Polska idioter. HAHAHAHAHA.... Vad jag vet folk som lämnat in sina bilar till polska verkstäder brukar få tillbaka sina bilar i bärkassar.

Om tändstiftet slår gnista så ska motorn starta. Då kan vem som helst "förstås inte polaker" räkna ut att det inte kommer bensin till cylindern.
Testa med att spruta in startgas förgasaren så kommer du upptäcka att motorn tenderar att starta. Då är säkert felet någonstans på vägen som gör att bensinen inte kommer fram. Detta kan vara allt från trasig vaccumregulator till något som är fel i förgasaren. Testa först vaccumregulatorn att denna fungerar som den ska. Kolla att alla vacumslangar till förgasaren är hela, det får inte finnas sprickor som visar sig när du böjer dessa slangar. Om du inte finner felet här så måste felet vara i förgasaren.

Det kan vara flottören som hängt sig och inte släpper in bensin, det kan också vara egensatta munstycken i förgasaren.
Om du misstänker att motorn drar tjuvluft kan du be en polare spraya med startgas runt cylinderfot och top, förgasarinsug medan du försöker starta. Om den startar då beror problemet på tjuvluft.
Då är det bara att byta packningar eller spänna sakerna där det läcker. [/quote]

Förvåna mig inte om förgasaren har pajjat för den har dem grejjat med :P
Senast redigerad av Danne den 24 november 2010, 19:20, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
xcr9prodzx
Elmoped

Inlägg av xcr9prodzx »

Aha haha det är väl bara att ställa dom andra någon annan stans när du fixar med aeroxen?
Aerox <3
Användarens profilbild
ajonson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ajonson »

utan att läst allt, har den komp ? har han monterat dit allt rätt ?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

ajonson skrev:utan att läst allt, har den komp ? har han monterat dit allt rätt ?
Det var en Indier och flera polaker som gjort jobbet. Då sitter där säkert inte någon kolv i cylindern. Föressten har du kollat om det sitter cylinder på överhuvudtaget?? :D
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

runners skrev:
ajonson skrev:utan att läst allt, har den komp ? har han monterat dit allt rätt ?
Det var en Indier och flera polaker som gjort jobbet. Då sitter där säkert inte någon kolv i cylindern. Föressten har du kollat om det sitter cylinder på överhuvudtaget?? :D
kan ju vara så xD :lol:
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

runners skrev:
jag hann köra den i en dag innan den åter igen pajjade... ;) tyckte det kändes ovanligt lätt och kicka moppen
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Då monterade säkert polackerna kolvringarna fel.

Därför det känns lättare är för att kompet går ut någonstans, antingen trasiga kolvringar eller så glappar packningar någonstans...

Men om du menar att den bara "dog" alltså som om man slog av tändningen bara, så har det hänt när min moppe har skurit alla gånger. En av gångerna vart kicken helt stum(då skar även vevstake), de andra gångerna vart den lätt.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Sockan skrev: Då monterade säkert polackerna kolvringarna fel.

Därför det känns lättare är för att kompet går ut någonstans, antingen trasiga kolvringar eller så glappar packningar någonstans...

Men om du menar att den bara "dog" alltså som om man slog av tändningen bara, så har det hänt när min moppe har skurit alla gånger. En av gångerna vart kicken helt stum(då skar även vevstake), de andra gångerna vart den lätt.
ok, jag frågade även han de.. men han sa att den inte hade gjort det.
Men ska kolla upp detta, jävla indier, han borde åka tillbaka till indien och rida på sin kamel...
kgponken
Elmoped

Inlägg av kgponken »

Hahahahahahahaha Danne, dagens...
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

Jag köpte en billig moppe, som var trasig, jag fick med en lapp som det stog, ''byta saker''
bla, ny kolv och cylinder.
när jag tog isar motorn så var ena kolvclipset inte där och kolvbulten hade hoppat ut och gjort ett fint hack i cylindern! :evil:

EDIT: Den startade ibland
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Låst