Vill inte varva ut, var finns luftskruv att köpa?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
cfL00w
Elmoped

Vill inte varva ut, var finns luftskruv att köpa?

Inlägg av cfL00w »

Tjenna

Jag har en roxon duel 07, nya Derbi motorn dåja.

Munstycke 92 sitter i och de är oboy brunt men den vill inte varva ut helt på alla växlar. Speciellt inte på 6an, den toppar typ 85 på mätaren men ja känner att man kan pressa bra mkt bättre och i alla andra växlar vill den inte varva ut heelt.

I slutet av 6an typ blöddrar den spottar typ tappar kraft o fart ja mst typ hålla 2/3 delars gas för hålla den ren.

Ostrypt cdi btw!

En annan sa att han använder 95 o då ville den varva ut, men mitt tändstift är redan oboybrunt? kanske liite ljusare än oboy färgat. Dock hade han nog strypt cdi.

En fråga till var fan hittar jag luftskruvar, roxon har 17,5 dellorto förgasare, och jag har tappat luftskruven. Måste köpa ny nämligen :p

Hjälp tack :p
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Då drar den tjuvluft (för du tappat skruven) ;)

Kolla "reservdelar" på twostroke. :)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
cfL00w
Elmoped

Inlägg av cfL00w »

Sockan skrev:Då drar den tjuvluft (för du tappat skruven) ;)

Kolla "reservdelar" på twostroke. :)
Innan jag tappa skruven var den likadan med de att den inte ville varva, men ska ja lyssna på hans råd o köpa de munstycket ;p
cfL00w
Elmoped

Inlägg av cfL00w »

btw hittar jag inte skruven, ngn som kan länka?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Tror nästan du får köpa ny förgasare, om du inte har en återförsäljare i stan som kan plocka hem en reservdel åt dig. Har aldrig stött på några sådana reservdelar på nätet, men du kan ju alltid mejla och fråga runt annars
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Niky
Elmoped

Inlägg av Niky »

Är det så att det känns som om den inte riktigt får tillräckligt med bensin alltså ? För jag hade ett problem tidigare med min moped när det var kallt ute. Det finns ju vatten i bensintanken (små mängder) så när det är kallt ute så finns det chans att det fryser till is, därmed kan det blockera bensinflödet. Det finns medel att köpa på OKQ8 för detta.

Niky
cfL00w
Elmoped

Inlägg av cfL00w »

Niky skrev:Är det så att det känns som om den inte riktigt får tillräckligt med bensin alltså ? För jag hade ett problem tidigare med min moped när det var kallt ute. Det finns ju vatten i bensintanken (små mängder) så när det är kallt ute så finns det chans att det fryser till is, därmed kan det blockera bensinflödet. Det finns medel att köpa på OKQ8 för detta.

Niky
jag har löst det tack så mke tråden kan låsas elr va man säger :p
Användarens profilbild
Niky
Elmoped

Inlägg av Niky »

cfL00w skrev:
Niky skrev:Är det så att det känns som om den inte riktigt får tillräckligt med bensin alltså ? För jag hade ett problem tidigare med min moped när det var kallt ute. Det finns ju vatten i bensintanken (små mängder) så när det är kallt ute så finns det chans att det fryser till is, därmed kan det blockera bensinflödet. Det finns medel att köpa på OKQ8 för detta.

Niky
Okej, får jag bara fråga hur du löste det ? :)
cfL00w
Elmoped

Inlägg av cfL00w »

Niky skrev:
cfL00w skrev:

Niky
köpte 95munstycke som e rätt o då fixade sig varv saken, sen ska ja köpa nu luftskruv så tomgången bli bra och så den slutar spotta :P
Användarens profilbild
Niky
Elmoped

Inlägg av Niky »

cfL00w skrev:
Niky skrev:
cfL00w skrev: jag har löst det tack så mke tråden kan låsas elr va man säger :p
köpte 95munstycke som e rätt o då fixade sig varv saken, sen ska ja köpa nu luftskruv så tomgången bli bra och så den slutar spotta :P
Okej grymt, då kanske det blir att testa det för mig om detta inte löser sig helt :)
cfL00w
Elmoped

Inlägg av cfL00w »

Niky skrev:
cfL00w skrev:
Niky skrev: Okej, får jag bara fråga hur du löste det ? :)
Okej grymt, då kanske det blir att testa det för mig om detta inte löser sig helt :)
Rengör hela förgasaren, rensa skruvarna byt munstycke om nödvändigt, kolla alla slangar (bensin slangar o så) är den svår startad byta tändstift med :P de gick fin fint för mig :p
Användarens profilbild
Niky
Elmoped

Inlägg av Niky »

cfL00w skrev:
Niky skrev:
cfL00w skrev: köpte 95munstycke som e rätt o då fixade sig varv saken, sen ska ja köpa nu luftskruv så tomgången bli bra och så den slutar spotta :P
Rengör hela förgasaren, rensa skruvarna byt munstycke om nödvändigt, kolla alla slangar (bensin slangar o så) är den svår startad byta tändstift med :P de gick fin fint för mig :p
Jo ska göra lite såna grejer nu över vintern, är dock nybörjare, men man måste ju lära sig någon gång ;)
cfL00w
Elmoped

Inlägg av cfL00w »

Niky skrev:
cfL00w skrev:
Niky skrev: Okej grymt, då kanske det blir att testa det för mig om detta inte löser sig helt :)
Jo ska göra lite såna grejer nu över vintern, är dock nybörjare, men man måste ju lära sig någon gång ;)

jag kunde inget utav detta för 1 vecka sen ;)
Användarens profilbild
Niky
Elmoped

Inlägg av Niky »

cfL00w skrev:
Niky skrev:
cfL00w skrev: Rengör hela förgasaren, rensa skruvarna byt munstycke om nödvändigt, kolla alla slangar (bensin slangar o så) är den svår startad byta tändstift med :P de gick fin fint för mig :p

Dåså, då borde jag kunna lära mig det hyffsat snabbt :)
cfL00w
Elmoped

Inlägg av cfL00w »

Niky skrev:
cfL00w skrev:
Niky skrev: Jo ska göra lite såna grejer nu över vintern, är dock nybörjare, men man måste ju lära sig någon gång ;)

Dåså, då borde jag kunna lära mig det hyffsat snabbt :)
jadå lycka till :)
Låst