Munstycke 92 sitter i och de är oboy brunt men den vill inte varva ut helt på alla växlar. Speciellt inte på 6an, den toppar typ 85 på mätaren men ja känner att man kan pressa bra mkt bättre och i alla andra växlar vill den inte varva ut heelt.
I slutet av 6an typ blöddrar den spottar typ tappar kraft o fart ja mst typ hålla 2/3 delars gas för hålla den ren.
Ostrypt cdi btw!
En annan sa att han använder 95 o då ville den varva ut, men mitt tändstift är redan oboybrunt? kanske liite ljusare än oboy färgat. Dock hade han nog strypt cdi.
En fråga till var fan hittar jag luftskruvar, roxon har 17,5 dellorto förgasare, och jag har tappat luftskruven. Måste köpa ny nämligen :p
Tror nästan du får köpa ny förgasare, om du inte har en återförsäljare i stan som kan plocka hem en reservdel åt dig. Har aldrig stött på några sådana reservdelar på nätet, men du kan ju alltid mejla och fråga runt annars
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Är det så att det känns som om den inte riktigt får tillräckligt med bensin alltså ? För jag hade ett problem tidigare med min moped när det var kallt ute. Det finns ju vatten i bensintanken (små mängder) så när det är kallt ute så finns det chans att det fryser till is, därmed kan det blockera bensinflödet. Det finns medel att köpa på OKQ8 för detta.
Niky skrev:Är det så att det känns som om den inte riktigt får tillräckligt med bensin alltså ? För jag hade ett problem tidigare med min moped när det var kallt ute. Det finns ju vatten i bensintanken (små mängder) så när det är kallt ute så finns det chans att det fryser till is, därmed kan det blockera bensinflödet. Det finns medel att köpa på OKQ8 för detta.
Niky
jag har löst det tack så mke tråden kan låsas elr va man säger :p
Niky skrev:Är det så att det känns som om den inte riktigt får tillräckligt med bensin alltså ? För jag hade ett problem tidigare med min moped när det var kallt ute. Det finns ju vatten i bensintanken (små mängder) så när det är kallt ute så finns det chans att det fryser till is, därmed kan det blockera bensinflödet. Det finns medel att köpa på OKQ8 för detta.
Niky
Niky
Okej, får jag bara fråga hur du löste det ?
köpte 95munstycke som e rätt o då fixade sig varv saken, sen ska ja köpa nu luftskruv så tomgången bli bra och så den slutar spotta
Niky skrev:
Okej, får jag bara fråga hur du löste det ?
köpte 95munstycke som e rätt o då fixade sig varv saken, sen ska ja köpa nu luftskruv så tomgången bli bra och så den slutar spotta
Okej grymt, då kanske det blir att testa det för mig om detta inte löser sig helt
Rengör hela förgasaren, rensa skruvarna byt munstycke om nödvändigt, kolla alla slangar (bensin slangar o så) är den svår startad byta tändstift med de gick fin fint för mig :p
cfL00w skrev:
Okej grymt, då kanske det blir att testa det för mig om detta inte löser sig helt
Rengör hela förgasaren, rensa skruvarna byt munstycke om nödvändigt, kolla alla slangar (bensin slangar o så) är den svår startad byta tändstift med de gick fin fint för mig :p
Jo ska göra lite såna grejer nu över vintern, är dock nybörjare, men man måste ju lära sig någon gång
Niky skrev:
Jo ska göra lite såna grejer nu över vintern, är dock nybörjare, men man måste ju lära sig någon gång
cfL00w skrev:
jag kunde inget utav detta för 1 vecka sen
Dåså, då borde jag kunna lära mig det hyffsat snabbt