CPI orkar inte varva

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sebbepowa
Elmoped

CPI orkar inte varva

Inlägg av sebbepowa »

Hej, har en cpi oliver 06 som jag har köpt ett effektrör till (Leovince zx)
Jag har bytt variatorvikter till 4.3g, satt på en ostrypt cdi och bytt huvudmunstycke till 78 (ska pröva lite olika i morrn)
Problemet är att när jag skulle test köra så orkade den knappt varva o blöddrade och så dog den när man gasade, vad kan problemet vara? skruvade lite på luftskruven/tomgångsskruven men det hjälper inte
jao
runners
King of the street

Inlägg av runners »

När motorn blöddrar beror det nästan alltid på att munstycket i förgasaren är för stort eller att inte blandarskruven är rätt justerad. Du ser ganska lätt om du skruvar av tändstiftet och tittar på detta hur din motor mår.

Är elektroden vitaktig är blandningen för mager. Är blandningen för fet som den antagligen är på din moppe så blir stiftet svart. När blandningen är rätt ska stiftet vara brunaktigt som Oboy choklade. Då förbränner din motor optimalt. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Re: CPI orkar inte varva

Inlägg av Danne »

sebbepowa skrev:Hej, har en cpi oliver 06 som jag har köpt ett effektrör till (Leovince zx)
Jag har bytt variatorvikter till 4.3g, satt på en ostrypt cdi och bytt huvudmunstycke till 78 (ska pröva lite olika i morrn)
Problemet är att när jag skulle test köra så orkade den knappt varva o blöddrade och så dog den när man gasade, vad kan problemet vara? skruvade lite på luftskruven/tomgångsskruven men det hjälper inte
låter som det är för stort munstycke, kolla färgen på tändstiftet och återkom :)
sebbepowa
Elmoped

Inlägg av sebbepowa »

:O tändstiftet var kolsvart så jag bytte till storlek 65 o nu går den underbart ! :)
jao
Låst