Köpte en Rieju RR 00/02 30moppe igår, nu är den original men den har varit trimmad.
Nu är det så att den inte startar. Efter jag kört ett tag tankade jag den och körde iväg, sen skulle jag växla från 1an till 2an så dog den, sen vägrade den starta igen.
Jag har testat springa igång den, men den kommer inte riktigt igång, kickat ett x antal ggr..
Innan detta när jag körde varva den knappt ut på 4-an, någon som vet? Jag kollade munstycket det var en 64 (6,4) eller hur man säger xD min kompis rekommenderade att jag skulle byta till ett 80 munstycke, sedan när jag stod och gasade på friläge så bluddrade den väldigt mycket på fullgas.
Har kollat tändstiftet också, själva tändhatten är väldigt lös, man kan liksom dra den upp och ner väldigt simpelt, den "klickar" inte när man sätter på hatten. Jag kollade och jag hade ett br9es tändstift men i instruktionsboken stod det att br6es var en rekommendation.
Någon som kan svara på dessa frågor? Vore jättetacksam!
Byt till ett nytt tändstift så kan jag garantera till 99 procent att den kommer fungera.
Min Rieju gjorde ungefär så, den kunde inte heller varva fullt ut på 4:an och tillslut dog den och startade inte igen. Det kan vara bra att byta motorolja också om det inte har gjorts på ett tag.
SickRazer skrev:Byt till ett nytt tändstift så kan jag garantera till 99 procent att den kommer fungera.
Min Rieju gjorde ungefär så, den kunde inte heller varva fullt ut på 4:an och tillslut dog den och startade inte igen. Det kan vara bra att byta motorolja också om det inte har gjorts på ett tag.
Aa okej, ska nog köpa ett annat tändstift, men hjälper det att jag kan köra på 5an / 6an?
ska du köra orginal så byt tillbaks till 64as munstycke som ungefär är orginal tror min hade 62 och så kolla du drevningen (jag hade 11-58/62 eller nåt sånt kolla i hand boken om du har nån och så byter du till tändstiftet som står i hand boken
har du alldeles för tung drevning som man brukar ha när man kör urpluggat så orkar den nog inte varva på så bra
Köpte en Rieju RR 00/02 30moppe igår, nu är den original men den har varit trimmad.
Nu är det så att den inte startar. Efter jag kört ett tag tankade jag den och körde iväg, sen skulle jag växla från 1an till 2an så dog den, sen vägrade den starta igen.
Jag har testat springa igång den, men den kommer inte riktigt igång, kickat ett x antal ggr..
Innan detta när jag körde varva den knappt ut på 4-an, någon som vet? Jag kollade munstycket det var en 64 (6,4) eller hur man säger xD min kompis rekommenderade att jag skulle byta till ett 80 munstycke, sedan när jag stod och gasade på friläge så bluddrade den väldigt mycket på fullgas.
Har kollat tändstiftet också, själva tändhatten är väldigt lös, man kan liksom dra den upp och ner väldigt simpelt, den "klickar" inte när man sätter på hatten. Jag kollade och jag hade ett br9es tändstift men i instruktionsboken stod det att br6es var en rekommendation.
Någon som kan svara på dessa frågor? Vore jättetacksam!
Min Rieju drac 01 ska ha 60 som orginal. Kollade i manualen Så du kan ju prova och se ifall det blir bättre med 60.
Innan du gör något annat ska dy byta tändhatten som du sa glappar. Passa samtidigt på att byta tändstiftet också. Glappande tändhattar ställer ofta till problem när man kör på samma sätt som du beskriver.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter