Få av låsringarna (knaster) - Hur?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
toxicstone
Kinaraket

Få av låsringarna (knaster) - Hur?

Inlägg av toxicstone »

Ska ta av kolven på mopeden, men får inte av dem, vet var dem sitter osv, men drog relativt hårt men vågra inte mer, rädd jag böjer veven eller tar isönder något.

Ska ha knasterna kvar, läste på nätet att man skulle ta näbbtång och trycka ihop dem så dem åker ut ur sitt spår, men när dem är i sitt spår är det ju relativt omöjligt att få näbbtången runt om

så vet inte, och uppskattar bilder så man ser

tackar i förväg
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
BodilRacing
Elmoped

Inlägg av BodilRacing »

Det finns tre olika sorters knaster, två bra och en modell som man hellst ska byta ut för dom är ganska pillig att få ut, det är dom som inte har nån pigg att vrida i med näbbtången. Så då får man pilla lite med tex ett o-ringsverktyg.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

BodilRacing skrev:Det finns tre olika sorters knaster, två bra och en modell som man hellst ska byta ut för dom är ganska pillig att få ut, det är dom som inte har nån pigg att vrida i med näbbtången. Så då får man pilla lite med tex ett o-ringsverktyg.
Dessa har en pigg som sticker ut som man får tag i , men drog fan, och vill inte dra hårdare för då åker snart hela motorn av fästena :P

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

toxicstone skrev:
BodilRacing skrev:Det finns tre olika sorters knaster, två bra och en modell som man hellst ska byta ut för dom är ganska pillig att få ut, det är dom som inte har nån pigg att vrida i med näbbtången. Så då får man pilla lite med tex ett o-ringsverktyg.
Dessa har en pigg som sticker ut som man får tag i , men drog fan, och vill inte dra hårdare för då åker snart hela motorn av fästena :P
Pressar du ihop den med näbbtången så är det ju bara och dra ut?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

2stroke skrev:
toxicstone skrev:
Pressar du ihop den med näbbtången så är det ju bara och dra ut?
förstår inte det, dem ligger i ett spår, som går neråt så hur kan jag komma in i det spåret :S

ska försöka ta foto ikväll och visa er om det blir bra bild

florre
Elmoped

Inlägg av florre »

ta en en kraftig nål och böj upp en liten bit på knastret så får du utt det enkelt :wink: fast du bör köpa ett par nya bättre knaster som är skit enkla och sätta in .
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

florre skrev:ta en en kraftig nål och böj upp en liten bit på knastret så får du utt det enkelt :wink: fast du bör köpa ett par nya bättre knaster som är skit enkla och sätta in .
gör man som du säger så kan den fjonga till och flyga ner i vevhuset. rätt stor chans attt den gör det

ta en näbbtång och så lirkar du ut den.

köp polini knaster. dom är kung
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
florre
Elmoped

Inlägg av florre »

det har du rätt i men man brukar lägga en trasa i vevhuset när man tar bort kolven :shock:
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

HasSse666 skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1rJoKFea664[/youtube]
som vanligt räddar du dagen :D

saken var det att jag inte har någon liten öppning så jag kan få tag i knastert, därav jag ej förstog hur jag skulle komma åt den, vet iaf hur man ska göra så får testa, tackar iaf :)

edit: mitt 600 inlägg :D

Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Våran trogna hasse @-}--
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

http://twostroke.se/product.asp?product=12990

Sån är helt underbar att plocka dän knaster med.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Sockan skrev:http://twostroke.se/product.asp?product=12990

Sån är helt underbar att plocka dän knaster med.

sådan får inhandlas sen:D tackar

Användarens profilbild
rkan
Hundfan

Inlägg av rkan »

man blir alltid lika fulliskratt när hasse kommer och räddar dagen. Jag sa det till min kompis när han fråga vf hasse var så speciell: " Om någon undrar hur man byter munstycke, då förklarar inte bara hasse det, nej han går ut och filmar medans han plockar isär sin egen förgasare och lägger sedan upp det på forumet" :wink:
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

rkan skrev:man blir alltid lika fulliskratt när hasse kommer och räddar dagen. Jag sa det till min kompis när han fråga vf hasse var så speciell: " Om någon undrar hur man byter munstycke, då förklarar inte bara hasse det, nej han går ut och filmar medans han plockar isär sin egen förgasare och lägger sedan upp det på forumet" :wink:
Hasse for president! :D
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Sen en liten kommentar om att det ni snackar om heter inte knaster, det heter kolvbultsclips eller låsning. Knaster sitter i ventillåsningen på fyrtaktare. Varit livliga diskussioner om detta förut.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst