Beta ark dör

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Nooben
Elmoped

Beta ark dör

Inlägg av Nooben »

Har precis köpt min beta ark nu. Men måste troligtvis ställa in förgasaren. Den går till 20 km/h om jag gasar sakta sen om jag gasar mer så slutar den jobba och jag måste gasa om. Och om om man ger full gas stillastående accar den i typ 1 sek sen dör den.

tips om det kan vara något mer än förgasaren? Skriv allt !

tack på förhand
Ark <3
toxicstone
Kinaraket

Re: Beta ark dör

Inlägg av toxicstone »

Nooben skrev:Har precis köpt min beta ark nu. Men måste troligtvis ställa in förgasaren. Den går till 20 km/h om jag gasar sakta sen om jag gasar mer så slutar den jobba och jag måste gasa om. Och om om man ger full gas stillastående accar den i typ 1 sek sen dör den.

tips om det kan vara något mer än förgasaren? Skriv allt !

tack på förhand
låter som för mycket luft enligt mig, det med att den dör när du accar stillastående det kan jag ej svara på.

förstog inte riktigt det du skrev,
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

För lite soppa får den, garanterat.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Sockan skrev:För lite soppa får den, garanterat.
eller för lite soppa:P lär mig
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

höj huvudmunstycket ett par storlekar.
Nooben
Elmoped

Inlägg av Nooben »

Den är helt original. Men asså den stängs inte av om jag gasar fullt stillastående. Den lägger bara av att köra och går på tomgång, förstår ni? Tror också den får för lite soppa, den är svag i uppförsbackar också.
Ark <3
_Todbee
Elmoped

Inlägg av _Todbee »

Byt tändstift och skjustera på luftskruven. Det var felet på min när min va så dog när man gasa
tjo
Låst