Tjena,
Jag bytteför förgasare idag från dellorto 17,5 med original insug och membran ch Upborrad luftburk till black edition 21 med stage6 insugssats
Och Hebo filter
Nu startar moppen yterst sällan och bara om man håller för luftfiltret
Har testat med munstycke 85-98 och nålen är på mittersta läget
Och det kommer bensin till förgasaren men inte stiftet verkar det som
Övrig Setup:
Stage6 Streetrace 70cc
Stage6 MKII Koppling @ röda fjädrar
Stage6 Pro rör
Motorforce Evo vev @ SKF C4 lager
Hebo next generation variator @ 3gr vikter
Testa spruta startgas runt insuget och cylindern, ökar den på tomgång drar den tjuvluft.. Om den inte ökar så ska du höjja munstycket. (Brukar bli så nu när det är kallt också, att man får öka)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
Testa spruta startgas runt insuget och cylindern, ökar den på tomgång drar den tjuvluft.. Om den inte ökar så ska du höjja munstycket. (Brukar bli så nu när det är kallt också, att man får öka)
Asså den startar inte när den startar är det i 1 sekund
Testa spruta startgas runt insuget och cylindern, ökar den på tomgång drar den tjuvluft.. Om den inte ökar så ska du höjja munstycket. (Brukar bli så nu när det är kallt också, att man får öka)
Asså den startar inte när den startar är det i 1 sekund
öka storleken på huvudmunstycket. Motorn får för lite bränsle(den går en sekund, sen tar bränslet slut och den dör.)
"mellan trotteln och vevhuset" ...
Killen som uttrycker sig!
Testa spruta startgas runt insuget och cylindern, ökar den på tomgång drar den tjuvluft.. Om den inte ökar så ska du höjja munstycket. (Brukar bli så nu när det är kallt också, att man får öka)
Den får antagligen för lite bensin, nu kan ju inte jag vara helt säker men med din setup så är det väl vanligt att munstycke-storleken ligger över 100, typ mellan 100 och 120.
Ursäkta om jag har fel, men är sjuk och trött.
Pontusandersson95 skrev:Tjena,
Jag bytteför förgasare idag från dellorto 17,5 med original insug och membran ch Upborrad luftburk till black edition 21 med stage6 insugssats
Och Hebo filter
Nu startar moppen yterst sällan och bara om man håller för luftfiltret
Har testat med munstycke 85-98 och nålen är på mittersta läget
Och det kommer bensin till förgasaren men inte stiftet verkar det som
Övrig Setup:
Stage6 Streetrace 70cc
Stage6 MKII Koppling @ röda fjädrar
Stage6 Pro rör
Motorforce Evo vev @ SKF C4 lager
Hebo next generation variator @ 3gr vikter
Tror snarare att problemet är din uppborrade luftburk motorn får helt enkelt för mycket luft.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Pontusandersson95 skrev:Tjena,
Jag bytteför förgasare idag från dellorto 17,5 med original insug och membran ch Upborrad luftburk till black edition 21 med stage6 insugssats
Och Hebo filter
Nu startar moppen yterst sällan och bara om man håller för luftfiltret
Har testat med munstycke 85-98 och nålen är på mittersta läget
Och det kommer bensin till förgasaren men inte stiftet verkar det som
Övrig Setup:
Stage6 Streetrace 70cc
Stage6 MKII Koppling @ röda fjädrar
Stage6 Pro rör
Motorforce Evo vev @ SKF C4 lager
Hebo next generation variator @ 3gr vikter
Tror snarare att problemet är din uppborrade luftburk motorn får helt enkelt för mycket luft.
Men är inte hans munstycke sjuuukt litet?! Uppborrad luftburk 70cc och 21mm (eller var det 19?) och 85-98 i storlek? Verkar sjukt litet för mig nu i "vintertid"..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
vart ute lite och testat lite olika saker
den startade men när jag gasade den dog den och sen fick jag inte igång den mer.
hållde för handen det känndes som den skulle starta men den gjorde inte det så vad tror ni e fel är det för litet munstycke
en kompis as att det skullle starta med det munstycket även om det var för litet.
och om man häller bensin i cylindern startar den men då har den så in i helvetes hög tomgång.