3d med ATI HD6870

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

3d med ATI HD6870

Inlägg av Sockan »

Så nu sitter man här.. ett knapptryck ifrån att köpa sig ett nytt grafikkort (HD6870) det står att denna ska klara 3d.. Är det någon som vet hur man får 3dn att funka?? :) Jag har sånna där typiska heron city 3d brillor men jag antar man måste ha en skärm som stödjer det också.

Någon som har någon idé? google gav inget vid mina sökningar.

VAD JAG HAR FÖRSTÅTT KAN JAG KOLLA PÅ BLUERAY I 3D PÅ MIN DATORSKÄRM?? STÄMMER DETTA?? DEN ÄR 75HZ LG W2452T !!
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

toxicstone
Kinaraket

Re: 3d med ATI HD6870

Inlägg av toxicstone »

Sockan skrev:Så nu sitter man här.. ett knapptryck ifrån att köpa sig ett nytt grafikkort (HD6870) det står att denna ska klara 3d.. Är det någon som vet hur man får 3dn att funka?? :) Jag har sånna där typiska heron city 3d brillor men jag antar man måste ha en skärm som stödjer det också.

Någon som har någon idé? google gav inget vid mina sökningar.

VAD JAG HAR FÖRSTÅTT KAN JAG KOLLA PÅ BLUERAY I 3D PÅ MIN DATORSKÄRM?? STÄMMER DETTA?? DEN ÄR 75HZ LG W2452T !!
länka skärmen hittade inte exakt den iaf inte angående 3D

Angående inställningar så vet jag inte men är 99% säker att du installerar medföljande program och aktiverar det där.
Vet inte vilka heron city 3d brillorna är men du måste kunna koppla in dem för att den ska bli 3D.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Sålde det packetet för 1045kr med 30st 3D spel på tradera :P var sugen men tror inte jag pallar att skott ska flyga ut ur skärmen och man ska behöva gömma sig under skrivbordet hela tiden:P

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

toxicstone skrev:
Sålde det packetet för 1045kr med 30st 3D spel på tradera :P var sugen men tror inte jag pallar att skott ska flyga ut ur skärmen och man ska behöva gömma sig under skrivbordet hela tiden:P
haha :lol:
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Ska du ha 3D måste du ha en 120hz skärm och någon form av 3D glasögon.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Det är ju bara till Nvidia, det här är ju ATI's steroskopiska(?) 3d.. ska tydligen vara 24hz för blue-ray filmer och 60 för spel! :D
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

använd 120hz skärm för 3D annars måst du väl ställa in nå inställningar i grafikkortet eller i options på spelet.
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

Ballt med 3D på typ black ops
Kommentera mina bilder:)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

stektkorv skrev:använd 120hz skärm för 3D annars måst du väl ställa in nå inställningar i grafikkortet eller i options på spelet.
För annars går det inte överhuvudtaget

Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

GTX 470 ftw (Y) :D
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

120hz är ju bara för nvidias 3d vision.. den jag menar är atis egna, dom har ju precis hoppat på 3d tåget.. Då står det att man kan kolla på blu-ray filmer i 24 hz och spel i 60 hz. (alltså inte lika bra bild som nvidias - men care på den, jag vill bara se filmer endå, vill inte ducka från skotten.)

Så någon som vet om det bara är å sätta på 3d så den visar dubbla bilder och sen dra på sig glasögonen eller äre mer? ;)

Skriv svar