Sida 1 av 1
Kall motor, låter lite illa?
Postat: 5 november 2010, 17:59
av MazensDRD
Tjenare, jag har en fullt ut original DRD pro 09.
Och när en poolare skulle provköra den så innan han kör i väg så "varvar" han den. Alltså inte varvar utan mer fullgasar utan att motorn är varm, jag blir förbannad som fan.
Frågan är nu om motorn tar större skada av detta?
Det lät ju inte jätte bra precis

men på lägre varv låter den ok kall.

Postat: 5 november 2010, 18:52
av ktm_danielsson
Nej inget kommer vara skadat, visst inte bra o göra så i längden men en gång skadar inget.
Edit : Ingen 2takt låter bra på fullvarv kall, så det är inte häller något konstigt
Postat: 6 november 2010, 17:16
av MazensDRD
ktm_danielsson skrev:Nej inget kommer vara skadat, visst inte bra o göra så i längden men en gång skadar inget.
Edit : Ingen 2takt låter bra på fullvarv kall, så det är inte häller något konstigt
Jag vill bara krama dig hahahahahha
Postat: 6 november 2010, 17:30
av Daaanne
Be han testa den igen , dra fullgas och bara släppa kopplingen! Så ska mopeder hanteras. (not)
En i trakten gjorde så med sin Rieju MRX helatiden, Slutade med cylinderbyte typ 3 gånger i månaden.
Postat: 6 november 2010, 18:31
av ktm_danielsson
Tack för omtanken men jag gillar tyvärr inte pojkar
Men du kan ju be din polare att ge fan i det, inte bra i längden

Postat: 6 november 2010, 18:54
av Sockan
Finns ju inget roligare än att gasa fullt stillastående..
Fråga han om han känner sig tuff när han varvar ur en 30 moppe original nästa gång.
Postat: 6 november 2010, 19:31
av ktm_danielsson
Sockan skrev:Finns ju inget roligare än att gasa fullt stillastående..
Fråga han om han känner sig tuff när han varvar ur en 30 moppe original nästa gång.
Bra mycket tuffare o varva ur en hypertrimmad moppe istället, helst utan ljuddämpare, gärna med ett TK, det är riktiga hyper grejer....
Edit : @Sockan, du får hjälpa mig lite snart, ska nog införskaffa en scooter, är värdelös på scootrar

Postat: 6 november 2010, 19:47
av Sockan
Klart jag kan hjälpa, bara att fråga. dock är min "knowledge" lite limited.. (Langade engelska ord - kan inte komma på svenska orden)

Alla kåpor på projektet lackade nu, men orkar inte langa bild..
Postat: 6 november 2010, 20:34
av ktm_danielsson
Sockan skrev:Klart jag kan hjälpa, bara att fråga. dock är min "knowledge" lite limited.. (Langade engelska ord - kan inte komma på svenska orden)

Alla kåpor på projektet lackade nu, men orkar inte langa bild..
Gött mos

Postat: 7 november 2010, 14:10
av MazensDRD
Bumpar lite här.
Ska införskaffa 13/53 drev och ett gianelli 2t.
Vet inte men tror det sitter någon guldbricka i förgasaren?
-Ska denna bort?
Finns det några strypningar i luftburken?
-Om det finns, vilka / hur ska dom bort? Är det nödvändigt?
Finns där en plugg i Gianellit?
-Vart sitter den?`hur får man bort den?

Postat: 7 november 2010, 16:16
av ktm_danielsson
MazensDRD skrev:Bumpar lite här.
Ska införskaffa 13/53 drev och ett gianelli 2t.
Vet inte men tror det sitter någon guldbricka i förgasaren?
-Ska denna bort?
Finns det några strypningar i luftburken?
-Om det finns, vilka / hur ska dom bort? Är det nödvändigt?
Finns där en plugg i Gianellit?
-Vart sitter den?`hur får man bort den?

Är inte så bekant med DRD men dom har väll strypt CDI? Om du inte köper en ostrypt kommer det ändå inte ens märkas att du har trimmat den. Till en början kan du ju köpa en sån

Kostar runt 300 trorja

Postat: 7 november 2010, 20:28
av MazensDRD
ktm_danielsson skrev:MazensDRD skrev:Bumpar lite här.
Ska införskaffa 13/53 drev och ett gianelli 2t.
Vet inte men tror det sitter någon guldbricka i förgasaren?
-Ska denna bort?
Finns det några strypningar i luftburken?
-Om det finns, vilka / hur ska dom bort? Är det nödvändigt?
Finns där en plugg i Gianellit?
-Vart sitter den?`hur får man bort den?

Är inte så bekant med DRD men dom har väll strypt CDI? Om du inte köper en ostrypt kommer det ändå inte ens märkas att du har trimmat den. Till en början kan du ju köpa en sån

Kostar runt 300 trorja

"Stylepro - CDI-box (Ducati)
Pris SEK 529,00"
"OBS! Denna CDI passar endast till Ducatis tändsystem.
Passar ej mopedemodeller efter 2007 med nya tändsystemet från Dellorto" Min är ju en
09a
Postat: 7 november 2010, 22:06
av ktm_danielsson
MazensDRD skrev:ktm_danielsson skrev:MazensDRD skrev:Bumpar lite här.
Ska införskaffa 13/53 drev och ett gianelli 2t.
Vet inte men tror det sitter någon guldbricka i förgasaren?
-Ska denna bort?
Finns det några strypningar i luftburken?
-Om det finns, vilka / hur ska dom bort? Är det nödvändigt?
Finns där en plugg i Gianellit?
-Vart sitter den?`hur får man bort den?

Är inte så bekant med DRD men dom har väll strypt CDI? Om du inte köper en ostrypt kommer det ändå inte ens märkas att du har trimmat den. Till en början kan du ju köpa en sån

Kostar runt 300 trorja

"Stylepro - CDI-box (Ducati)
Pris SEK 529,00"
"OBS! Denna CDI passar endast till Ducatis tändsystem.
Passar ej mopedemodeller efter 2007 med nya tändsystemet från Dellorto" Min är ju en
09a
Fråga nån med en DRD, kan inget om dom
