Sida 1 av 1

byta förgasare

Postat: 1 november 2010, 21:00
av Aerox_Isse
tjenare, jag ska byta förgasare, och jag undrar om jag bör tänka på något speciellt? är det bara koppla på alla slangar och köra? behöver man inte typ kolla så att oljan kommer fram osv?

Postat: 1 november 2010, 22:45
av JOhan1
Du kan ha ett kärl eller nått under om du inte vill riskera att det droppar på marken.

Och om du har bensinkran så borde du stänga av den först.

Sen är det bara tuta o köra :D Kom ihåg hur alla slangar ska sitta, och glöm inte att suga i vacuumslangen sen efter allt är monterat, så att du kan starta den :)

Kolla så att trotteln öppnar sig helt när du drar i gasen!

Och jag förmodar att du har gjort en grundinställning av förgasaren innan också

Postat: 2 november 2010, 00:46
av Aerox_Isse
JOhan1 skrev:Du kan ha ett kärl eller nått under om du inte vill riskera att det droppar på marken.

Och om du har bensinkran så borde du stänga av den först.

Sen är det bara tuta o köra :D Kom ihåg hur alla slangar ska sitta, och glöm inte att suga i vacuumslangen sen efter allt är monterat, så att du kan starta den :)

Kolla så att trotteln öppnar sig helt när du drar i gasen!

Och jag förmodar att du har gjort en grundinställning av förgasaren innan också
dum fråga, men jag suger på förgasare. vart sitter vacuumslangen? vet ju att det är en 3-4 slangar man ska koppla in. men vette fan vem som är vem, men kopplar efter orginal förgasaren

Postat: 2 november 2010, 00:49
av 2stroke
Aerox_Isse skrev:
JOhan1 skrev:Du kan ha ett kärl eller nått under om du inte vill riskera att det droppar på marken.

Och om du har bensinkran så borde du stänga av den först.

Sen är det bara tuta o köra :D Kom ihåg hur alla slangar ska sitta, och glöm inte att suga i vacuumslangen sen efter allt är monterat, så att du kan starta den :)

Kolla så att trotteln öppnar sig helt när du drar i gasen!

Och jag förmodar att du har gjort en grundinställning av förgasaren innan också
dum fråga, men jag suger på förgasare. vart sitter vacuumslangen? vet ju att det är en 3-4 slangar man ska koppla in. men vette fan vem som är vem, men kopplar efter orginal förgasaren
Bensinslangen kommer ha en nippel på sig, vakuumslangen kommer inte ha det, så enkelt är det :)

Och så är bensinslangen grövre än vakuumslangen, större och tjockare

Postat: 2 november 2010, 00:52
av Aerox_Isse
det är en http://www.twostroke.se/product.asp?product=16958 . min gurtner förgasare pajja. kan någon typ ringa in vart vakuum-slangen sitter :wink: skulle uppskattas

Postat: 2 november 2010, 12:31
av Aerox_Isse
någon som kan?

Postat: 2 november 2010, 13:03
av Vivven
vakuumslangen sitter väl monterad på insuget.. om man har en vakuumkran?

Postat: 2 november 2010, 14:04
av JOhan1
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=20799

varför en 12mm för 900spänn btw ?? Bättre o köpa en motoforce 17,5mm istället för 500kr, om du inte använder dig av automatchoke. Men till och med en dellerto 17,5mm är billigare än din 12mm tror jag.

Postat: 2 november 2010, 14:18
av erkan94
Har du inte köpt förgasaren ännu så köp en 17,5mm istället om du trimmar. Sen sitter vakumslangen precis där insuget till förgasaren är.

Postat: 2 november 2010, 23:46
av Aerox_Isse
GAHAHA, köpte den begagnad för 200, med insug! där gjorde jag en bra affär! :wink: